Your Thoughts


Tuesday, May 13, 2008

Sprint Maths Part 2

Lapas sprint maths form 4 dan form 1 atu memang lah ngalih. Tapi siuk jua. Ketagihan jua 'membuli' juniors ani. Baik jua ada lagi sprint maths for form 2. So jadi volunteer lah ku lagi untuk menghilangkan rasa ketagihan atu. Hahaha

Sprint Maths for form 2 aku rasa paling siuk dari sprint manths form 1 dan form 4. Pasal:
1.Ramai PU2 yang ikut "MENJAGA" checkpoint di kantin.
2.Bini-bini form 2 ani lawa-lawa.
3.Somehow urang di kantin ramai hari atu. Teachers nya banyak yang hangout jua dari pagi sampai tengahari. Malas kan mengajar bah, namanya kan abis sekulah kan.
4.Kami bagi dare yang lebih challenging.
5. This time bukan aku dan si Fakhrin yang kept the questions. Kraja kami bagi dare saja arah participants sprint maths. Yang menjaga the questions si Kok Hui dan GFnya si Michelle. So kirakan bukan kami yang menjaga checkpoint @ kami nada kena mengena sama sprint maths, saja-saja kan mengacau. Hahahaha
6.Meliat the participants' punya reaction bila durang tau bukan kami yang jaga checkpoint. HAHAHAHA KANA PUNK'D. PRICELESS!!

Urang-urang form 2 yang ikut ani macam inda mau habis. Datang satu group, ada lagi satu group datang. Baik jua ramai tubuh kami. Kalau aku sama si fakhrin ganya yang ada di kantin atu, ada kan dilayan semua groups atu. Kapisan kali eh. In this post aku inda mau bercerita panjang lebar, so aku cerita saja my top 4 most priceless moment on that day.

***
NO.4
The group yang aku bagi dare ani all-boys. Si Sam yang menolong aku. The others membagi dare arah group lain. Dare yang aku sama si Sam bagi arah durang ani sanang saja. Durang mesti menyanyi. Bukan dapan kami. Tapi dapan anyone yang ada di kantin atu. Mula-mula batah ni kan dipujuk durang ani. Tapi kami pajal dan pajal. Akhirnya mau jua. Mestilah durang mau kalau inda nada dapat question. Hahaha. One of the members request untuk praktis dulu. So, kami sebagai urang yang "budiman" accept lah request nya atu. Kalau ku inda salah durang kami suruh nyanyi lagu Anuar Zain: "Lelaki Ini". Suruh nyanyi chorusnya sajalah. Indakan dari awal sampai abis. So praktis lah durang ani banar-banar. Siap dengan tariannya dan expressionnya. Hahahaha.

"Bah adang tah praktis ah, lawa sudah tu? Bah start tah kali kamu menyanyi ah?"kataku

"Bah kami ready sudah ni, lakastah menyanyi dapan teachers," jawab group atu.

"Eh siapa menyuruh kamu menyanyi dapan teachers?"

Berubah mua durang masing-masing. Durang expect menyanyi dapan teachers yang hangout di kantin atu. Sebabnya group-group yang sebelum ani menyanyi dapan teachers.

"Abis menyanyi dapan siapa?"tanya salah seorang group atu.

Ku survey lah di sekeliling kantin atu. Ku liat ada form 5 girls sedang rancak bercerita.

"Tu nah arah diurang," jawabku sambil menunjuk arah form 5 girls atu.

Atu ia macam ketungkalan sorang-sorang. Menyanyi dapan senior durang. Inda jua durang expect tu. Kan menyanyi lagu "Lelaki ini" lagi tu hahahaha syabas! Hilang tarus bah semangat durang kan menyanyi ah, atukan brabis-brabis praktis tadi macam kan membuat konsert.

"Bah kalau kamu inda mau, nyanyi lagu maktab saja dapan durang,"ujar si Sam yang cuba memujuk.

So berbincanglah durang sekajap. Baik jua durang mau. So menyanyilah durang lagu maktab dapan Form 5 girls atu. Tapi aku inform arah the girls atu dululah sebelum group atu menyanyi. Yang form 5 girls ani ketawa-ketawa meliat. Aku pun turut tia ketawa jua. Abis saja menyanyi ku suruhlah group atu supaya ikut aku.

"Tunggu dulu. Ada kan ku bagitau ni,"kataku arah durang sambil menyuruh durang beranti.

So bangang lah mua sorang-sorang. Membari suspen eh.

"Yang sebenarnya................bukan aku yang in-charge!"

Atu ya, tebeliak mata sorang-sorang. Ada yang menepuk dahi, ada yang memigang pipi, ada yang matanya belaing. Macam-macamlah reaksi durang. Urang-urang PU2 dibelakang ku ani macam biasalah mengetawakan durang. Ketawa sekuat yang mampu. Hahahaha jahat eh kami ani. Lapas atu ku bagitaulah si Michelle yang in-charge. Macamana kah rasa durang masa atu. Berdendam kali sama aku. Baik jua that year atu was my final year. Kalau inda kana intai kali eh masa ani ulih durang hahahahaha.

***
NO.3
Dare yang ku bagi this group memang lain dari yang lain. I think si Sam yang suggest dare ani. Since this group consists of a girl and 3 boys, kami (aku & Sam) suruh durang buat scene hindustan. Tau lah kamu kalau dalam cerita hindustan ani mesti ada scene bubut-membubut. Yang laki-lakinya membubut bini-bini. Kadang-kadang sampai beguling-guling. Lapas atu taulah kamu tu apa yang terjadi kalau durang atu sampai ke batang pokok. Typical storyline arah cerita hindustan.

So kami suruh lah this group buat macamatu. The boys atu mau sudah, tapi the girl atu yang payah-payahan kan dipujuk. Mengalai-alai ia. Hahaha bayangkan seorang bini-bini kana bubut ulih tiga laki-laki. Lapas atu ada scene batang pokok(tapi kami makai tiang sekulah sebagai ganti). Hahahaha, pujuk punya pujuk mau jua akhirnya. Kami pakai lah perkataan sweet-sweet supaya ia mau. Who can resists our charm? Haha!!

Sudah abis macam biasalah ku bagitau the truth. Paling emotional bini-bini atulah. Indalah emotional banar, cukuplah dengan menunjukkan expression mua nya dan keluhan.Yang laki-lakinya cool ganya.

***
NO.2
Group yang kan ku ceritakan ani memang keras kepala. Batah ni kan kami pujuk. Masa durang datang si Najib, Sidek, Fakhrin, Amir yang in-charge durang. Aku masa atu mnganakan group lain kali. Group yang keras kepala ani, all boys jua. So masa durang kan datang, kami planning sudah dare apa yang patut dibuat. Since group atu all boys kami pun decide suruh each member berkenalan sama any girls(students lah) yang ada di kantin atu. HAHAHA jahat eh. Masa ku abis menganakan group lain ku liat, lakat jua si Najib and the gang memujuk durang ani. Innocent plang mua durang atu, tapi sorilah, nada belas kasihan kali ah hahahaha ..

Batah eh kan memujuk durang atu kan sampai setangah jam kali. Tapi akhirnya durang mengalah jua. Aku sama si Sam membawa dua urang dari group atu dan dua lagi dibawa ulih urang lain. Yang ikut aku ani kan belaing sudah matanya. Kesian ku jua meliat. Tapi inda papalah, bukannya selalu. Lagi sekali ku aga form 5 girls tadi. Ku bagitau durang ada urang kan berkenalan sama durang. Form 5 girls ani meliat-liat saja sambil tersenyum-senyum. Students form 2 ani masih lagi betapuk di belakang kami. Malu bah. Namanya kan berkenalan sama senior durang kan. Hahaha. Kami suruhlah durang duduk di sebalah form 5 girls atu. Payah-payahan jua kan menyuruh eh. Mau pulang durang duduk, tapi diam ganya. Oleh kerana durang diam ku suruh lah durang ikut cakapku: "Hi, siapa namamu? Namaku...." Mau jua ia mengikut. Baik jua the form 5 girls atu friendly and supportive. So once they've done it ku cakap ok tah tu. Jadinya kami tunggulah dua orang kawan durang yang masih 'berkenalan' sama siapakah, inda ku tau. Sekali berkumpul tia keempat -empat ahli group atu.

"Ok, ada kan ku bagitau arah kamu ni,"kataku sambil menarik nafas,"sebenarnya bukan aku yang in charge, atu baru tah yang banar-banar in charge,"sambungku sambil tanganku menunjuk si Michelle.

Bangang durang. Hairan ku. Patutnya durang ani tekajut. Ku toleh ke belakang. Rupa-rupanya si Michelle nada!Rupa-rupanya aku ani menunjuk arah angin kosong! Talur! Aku lupa masa atu si Michelle bejalan ke tempat lain. Soalan yang di jaga si Michelle atu sebenarnya ada arah tanganku bagas si fakhrin membagi tadi!! HAHAHAHA ketara bah aku bedusa ah! Iatah.. menganakan urang lagi nah aku ah. Hahahaha

***
NO.1
Group ani lah yang paling ku ingat ni. Mau tau pasal apa? Bacalah sampai habis. Group yang ku kanakan ani all girls. Masa durang datang ku suruh si Nisah dan si Amir menjaga. Ku suruh menari dan menyanyi dapan kami lapas atu terpaksa ku tinggalkan durang pasal ada lagi group baru yang datang. Lapas abis, ku aga semula arah group all girls ani. Rupa-rupanya masih berunding. Inda durang mau menari dapan kami. So, ku bagilah a new option arah durang. Durang bulih pilih either menari or propose any boys yang ada di kantin atu. Somehow durang pilih the new option atu. Hairan ku dengan decision durang atu, pasal the new option atu lagi bari malu prasanku.

So ku bawalah tiga urang from the group. Yang sorang lagi si Nisah bawa untuk propose si Azizi. Hahahaha. Ku tanya durang siapa kan durang propose. Durang jawab durang inda tau.

"Kalau inda tau, aku saja memilihkan,"balasku.

Ku carilah siapa saja yang "hensem" di kantin atu. Si Nisah suggest aku supaya one of the girls propose si Sofian(Inda ku tau form brapa). So aku setuju lah. Ku bawalah one of the girls arah si Sufian(time atu ia hangout sama kawan-kawannya. "Sikit" pulang tu kawannya ah).

"Sebenarnya aku lama sudah suka kau," ucap bini-bini atu arah si Sufian, sambil aku meliat dan ketawa-ketawa.Hahahaha baik jua si Sufian atu cool urangnya.

The next girl ku suruh ia propose "si Klasik".

"Ahhhhh, aku propose ia kah? Eyh...,"keluh that girl.

"Ia atu "hensem" jua tu,"balasku sambil ketawa-ketawa.

The last girl ku suruh propose si Haikal, manusia paling hensem di sekulah atu hahahaha(jangan marah kal). Mun ada si Acai, ku suruh pulang ia propose si Acai tu.

So ku bawalah that girl ke social centre kami dimana si Haikal sedang becerita-cerita.

"Tu nah propose arah urang hensem ah. Hampir sikit eh jangan jauh-jauh"kataku arah bini-bini atu.

"Oi Mil, aku lagi jadi mangsa. Pilih urang lain bah," rungut si haikal

Tapi aku endahkan lah rungutan si haikal. Apa nak jadi, jadilah haha.

Lapas si Haikal kana propose(si Haikal reject plang tu haha)ku bawalah the girls atu arah dis one spot. Antah macamana aku bulih tebawa durang arah closed space di kantin atu. Disekeliling ku atu meja bah, payah kan keluar. Tanpa berfikir panjang aku pun mula lah membuat confession ku.

"Sebenarnya bukan aku yang in charge pulang! Atu baru tah!"jelasku sambil menunjuk si Michelle yang sedang melambaikan tangannya.

Aku expect durang ani tekajut ganya. Sekali...... One of the girls mengaga aku dan abis ku diampas-ampasnya!! Sambil disaksikan ulih urang ramai di kantin atu!! Hahahaha!! Sasak banar ia kan aku!! Iatah ampas-ampas "sayang" namanya ni. Kan escape payah, so terpaksalah ku tunggu sampai habis ia mengampas. Abis seorang, seorang lagi mencubit "sayang" arahku. Baik jua inda sakit hahaha. kawannya yang lain atu sekadar melintasi aku sambil memberi jelingan "sayang" ganya lah hahaha.

***
Kalau aku masih di MS maybe aku kana target ulih bisdiurang ni. Atupun kalau durang ingat muaku. Hahahaha. Inda apalah, namanya final year di MS kan. Gunakanlah peluang yang ada atu untuk membuli Juniors.

ABIS..





0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More