Your Thoughts


Wednesday, May 14, 2008

A Detective's Life - Part 1

Setelah peristiwa Encik Jaini, aku kembali kepada kehidupanku yang biasa. Sungguhpun tiga bulan telah berlalu, namun peristiwa tersebut masih segar dalam ingatanku. Duit ganjarannya sedikit sebanyak membantu aku untuk membeli barang-barang yang dulunya hanya menjadi igauanku. Sekarang ani aku sudah mempunyai astro dan tv ku sendiri. Jadinya sekarang ani inda lagi timbul persengkataan antara aku dan mamaku yang dulu selalu berabut kan meliat astro.

Duit ganjaran atu aku pakailah dengan jimat cermat. Inda jua banyaklah barang-barang yang kubali ani. Astro, tv, Phillips home theatre system, jam tangan Rolex, Laptop Dell baru, Canon digital camera, Mobile Sony Ericsson w910, kacamata hitam Oakley, baju jersi Arsenal original, ipod nano dan macam-macam lagi. Kan $10 000 jualah barang-barang balian ku ani. Namanya urang berjimat-cermat kan. Tapi nya mamaku aku ani boros berbelanja. Prasanku inda jua banyak keluar duitku atu. Entah eh.. Biar tia bah, asal aku bahagia.

Sebatah-batah selesai kes Encik Jaini, nada lagi aku menerima sebarang kes. Kan tiga bulan sudah. Walaupun macamatu, aku tetap datang ke office ku hampir setiap hari. Tapi datang ke sana nada jua keraja kan dibuat. Last-last chatting di MSN jua. Kadang-kadang meliat YouTube. Iatah hiburan ku di office ani ni. Si Sal pun kadang-kadang jua datang. kalau ia ada dapat jua ku berbual-bual sama ia. Disamping atu dapat jua ku mencuci mata.

Boring eh di office ani. Baik tah ku keluar sekajap. Minum-minum di Hj Gillien's Cafe. Sebelum keluar aku pun menutuplah segala suis di office ku atu. Cekap dan jimat bah, macam iklan Awang Cekmat. Sokonglah usaha kerajaan dalam penjimatan tenaga atu. Eh, macam promosi tia pulang aku ani.

Setelah memastikan segala suis telah dimatikan, aku pun keluar. Dengan menaiki kereta Honda Jazz ku aku pun berlepas ke Hj Gillien's Cafe.

Sebaik sampai ke Hj Gillien's Cafe, aku pun meletakkan keretaku. Di sebelah ku ada sebuah kereta Toyota Vios yang baru jua kan parking. Ku liat drivernya. Eh, bini-bini lah. Tapi...macam ku kenal bini-bini ani. Bila ia keluar, aku pun keluar jua. Ku peratikan lagi banar-banar. Memang aku kenal bini-bini ani.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More