Your Thoughts


Saturday, May 17, 2008

A Detective's Life - Part 3

Balik ke rumah tarus lah ku mandi. Bukan mandi wajib. Mandi biasa-biasalah. Malam atu seperti biasa aku sembahnyang maghrib dan isyak berjemaah dengan mamaku.

Keesokkan harinya, macam biasa ke office lah ku. Oleh kerana nada apa-apa kan dibuat, aku checklah inbox e-mail ku. Inda tau ada si Ratna membagi e-mail. Tapi nada. Eh, tunggu.. Ada satu e-mail baru ni. Tapi bukan dari si Ratna. Saspen eh, pikirku ia tadi. E-mail atu bersubjek URGENT. Jadi kubukalah e-mail atu tanpa syak wasangka.

Click to enlarge

Macam serius, macam menipu jua e-mail ani. Kg Ambuk Jadian? Macam pernah aku mendangar nama kampung ani...Siapa tinggal sini ani ah... Eh, lupa ku eh... Iatah akibat malar makan kepala ikan ni. Teima saja tah kali kes ani eh. At least ada jua kan dibuat daripada punduk-punduk di office atau di Hj Gillien's Cafe.

Jadi ku balaslah balik e-mail atu dengan menyatakan bahawa aku akan bejumpa dengannya hari Ahad ani pukul 1.00 patang. Kemudian ku takan lah send. Alum batah ku menakan send ada tia replynya. Gila, laju jua.

"Bah ok 2. Datang jangan tak datang. Sesunggunya orang yang mungkir janji ani adalah termasuk dalam golongan orang-orang munafik,"sepertimana yang bertaip dalam replynya. Sampat lagi menceramahi aku tu.

Tiba-tiba pintu office ku dibuka. Si Sal rupanya. Baru tah ku teliat muka dan badannya ni. Tapi aku lebih malar meliat badannya dari mukanya lah. Seksi kali ah badannya.

"Eh, Sal baru ku teliat kau ni ari ani,"tegurku.

"Awu bos...eh... salah... Zack. Mamaku kana tahan di hospital, iatah aku menjaga ia dalam beberapa hari ani. Hari ani kelurusan abangku off keraja, ia menggantikan aku. Sorry eh inda lagi tebagitau kita."

"Owh mamamu kana tahan di hospital rupanya. Inda membagitau-bagitau kau ani. Kalau inda dapat ku melawat. Karanglah aku ke sana."

"Bah ikut eh. Aku inda membawa kerita ku ni hari ani."

"Bah ok tu. Lapas lunch karang kesana."

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More