Your Thoughts


Friday, May 23, 2008

MP - part 2

Selama aku jadi MP ani, ada dua peristiwa yang inda dapat ku lupakan. Peristiwa yang ku alami ani membabitkan students yang melanggar undang-undang sekulah. Salah satu peristiwa ani melibatkan maruahku. Yang satu lagi atu, biasa sajalah...

Ok, yang pertama ani, seingatku masa atu aku hang-out di kantin waktu patang, dalam pukul 1 atu lah. Barangkali lapas meeting ataupun aku kan patrol patang atu. Indakan aku saja-saja stayback. Sama-samaku di kantin, kalau ku inda silap lah, si Awie, Afif, Yazid dan si Fattahah. Prasanku hari atu inda ramai urang stayback. Ataupun masing-masing ada kelas, iatah inda ramai di kantin atu. Macam biasalah, di kantin atu aku megisi parut sambil becerita-cerita sama diurang yang denganku atu. Lapas habis makan, inda semena-mena meragam tia parut ku atu. Maknanya aku kan melabur lah tu, indakan beranak.

Jadi ke tandas lah ku. Masa ku masuk atu, ramai students form 1 bersalin. Bersalin baju ugama bah, bukannya bersalin kan beranak. Macam biasalah mun sudah ramai-ramai atu sorang-sorang tah bekunyanyang. Biar tia, asal durang bahagia. Sudah menutup pintu, macam biasalah, buatlah apa-apa yang sepatutnya. Tau jua apa kan dibuat bila kan melabur. Malas ku membagitau secara terperinci, karang gali saja kamu mendangar.

Di sebelah-menyebelah ku ani, berisi jua dengan students form 1. Bukannya aku menyubuk, tapi kedengaran kali ah suara diurang. Iatah sedang aku menyampaikan hajat atu kedengaran ku salah seorang student form 1 atu menyabut "ku rakam ni kamu betukar baju" balik-balik. Aku inda pulang ingau. Sekali... ada tia tangan student form 1 ani memigang handphone bekamera di atas pintu jamban. Digarak-garakkannya di atas pintu jamban atu. Arah tempatku lagi tu. Baie anak ani kali. PERVERT. Sekali ku marahilah. Kedengaran bah belusiran keluar sorang-sorang. Takut. Lapas atu hilang tarus mood ku kan melabur. Ku cucilah, dan ku pakai balik seluar. Keluar ku dari tempat ku atu. Ku liat ada sorang student form 1 ganya tinggal. Ku tanyalah siapa yang kurang ajar pandai-pandai kan merakam urang dalam jamban tadi atu. Bawanyaku ke kelasnya.

Di dalam kelas atu ada three students. Sekali student yang membawa aku ani tunjuknya arah student yang berhampiran dengan pintu kelas atu.

"Banar ni ia ah?" ku tanya lagi untuk memastikan ia becakap banar.

Meskipun aku marah banar time atu, tapi aku cuba mengawal emosi ku. Mesti bertindak secara profesional. Lagipun aku ani anti-keganasan. Mula-mula ku tanyalah student atu pasal ia merakam atu. Diam ia, sambil menyusun barang-barangnya. Taiming anak ani. Ku tinggikan lah suara, baru tah ia mengakun. Dua students yang lain atu keluar. Tungkal bah. Lapas atu ku lecture lah student atu. Ia tunduk-tunduk saja. Muanya atu innocent berabis, tapi mana kira. Salah atu tetap salah. Last-last ku minta namanya, kelasnya dan ku gambar muanya. Tapi sebelum ku beredar ku suruh delete apa yang dirakamnya atu. Mudah-mudahan tah di deletenya. Tapi di deletenya kali eh, kalau inda famous tia ku udah di internet. Hahahahaha.

So isuk-isuknya ku report arah Cikgu Haiseh. Prasanku si Najib sama si Kam ada kali jua mendangani aku. Cikgu Haiseh ani baik urangnya meskipun ia seorang yang tegas. Kamu saja tu yang assume ia atu terlampau strict. Ku ceritakan lah apa yang terjadi. Cikgu Rikus pun ada jua time atu. Ketawa-ketawa lah durang yang mendangar cerita ku atu. Setelah atu, Cikgu Haiseh pun menyuruh menulis namanya dan kelasnya di sebuah buku. Sekali isuk-isuknya ada kana sabut namanya eh masa annoucement. Puas hatiku, biar ia.

Peristiwa ke dua atu next post tah ku cerita...

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More