Your Thoughts


Saturday, May 3, 2008

From The Eyes Of A Detective - Part 5

Aku duduk seketika di dalam kereta Honda Jazz ku setelah pertemuan ku dengan Encik Jaini. Memang susah untuk dipercayai kes makhluk asing yang ditawarkan oleh Encik Jaini atu. Apatah lagi di dalam Brunei ani, jarang ku tedangar orang teliat UFO atau makhluk asing ani. Kalau di negeri luar atu memang lah banyak, macam-macam ku tebaca. Ada yang mengaku kana culik lah, kana molested lah, kana bedah lah dan macam-macam lagi. Bentuknya pun macam-macam. Kebenarannya? Hanya tuhan yang maha mengetahui.

Sementara ada duit ani baik tah ku membayar gaji Si Sal kali. Baik tah ku text ia eh.

"Sal jumpa aku d office krg pkl 5. aku kn mmbyr gajimu."

Inda batah atu ia pun membalas,"Bh, k 2 bos."

Jam ketika atu sudah menunjukkan pukul 4.17 patang. Aku pun mengambil keputusan untuk pergi terus ke office ku, tapi sebelum atu membali easi kad $100 dulu. Kreditku kan abis bah.

Sesudah sampai ke Office ku, aku chatting di MSN sekajap sementara menunggu si Sal datang. Sambil-sambil atu mencheck Facebook jua ku. Belum lama lapas atu datang tia si Sal. Aku pun mengubah status MSN ku dari 'online' ke 'away'. Ku liat lawa si Sal ari ani. Membari girigitan meliat.

"Sorry bos, aku dari jemputan kahwin nini bungsuku tadi. Iatah akhir ku sampai ani."

"Its Ok Sal. Biasa ku sudah dengan janji melayu ani.Kau ani malar manggil aku boss, panggil saja Zack bah. Karang balik-balik kau manggil aku boss, seluar mu yang bubus"

" 'CALI' jua kita ani"

Pandai tia jua sarcastic si Sal ani.

Hot babe dalam cerita ani, si Sal


"Sal, ani ada gajimu yang alum bebayar. And ani slip gajimu."

"Thank You boss.. eh salah.. Zack. Beduit kita?"

"Awu, sekarang ani kaya ku ni. Kau ingat Encik Jaini yang menelefon aku kelmarin? Di baginya aku $20,000 bah lapas aku menerima kesnya ah. Kalau aku berjaya menyelesaikan kana tambah lagi $50,000"

"Gila!! kaya banar jua Encik Jaini atu. Serius banar kah kes yang ditawarkannya atu?"

"Kalau ku bagitau apa kesnya jangan kau ketawa ah. Senyum pun inda bulih"

"Bah, inda ku ketawa ni. Bagitau tia."

"Ia tenampak makhluk asing!!"

Mendangar cakapku atu, apalagi ketawa melabanglah si Sal. Janji melayu banar eh ia ani.

"HAHAHAHAHA! "Cali" kita ani eh!! Kalah Mr. Bean!!"

"Astah, aku becakap banar ah."

"Bah, bah banar tah. Hahahaha!! Kita terima jua kesnya atu?"

"Mun sudah dibaginya wang basar, apa lagi.. terima saja lah. Menolak tuah bah tu mun ku reject."

"Awuwah banar jua"

Inda lama lapas atu barutah si Sal berhenti ketawa. Lapas atu ku ceritakanlah arahnya tentang sesi pertemuan ku dengan Encik Jaini tadi. Masa ku ceritakan part aku kana ucap waiter, ketawa tia lagi si Sal ah. Lagi melabang!! Kalah ketawa pontianak ia ani. Sudah berhenti ketawa baru ku menyambung ceritaku lagi.


0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More