Your Thoughts


Monday, January 26, 2009

My Term Break Part 5

Sebelum aku sampat becakap apa-apa, si Nawawi pun keluar dari biliknya untuk menyambut jelama yang mengatuk pintunya. Sebagai langkah berjaga-jaga aku pun betapuk dalam luggage si Nawawi. Tapi inda muat, pasal badanku memang bukan dicipta untuk disimpan di dalam luggage. Kalau ku pajal masuk jua, alamat patahlah segala tulang-bendulang ku. Meskipun barangkali tulang ku kuat pasal banyak minum susu Nespray, tapi aku inda mau mengambil risiko. Baik tah betapuk arah tempat lain.

Dan akhirnya aku pun betapuk di bawah katil si Nawawi. Skill yang selalu dipakai ulih jelama-jelama yang ketakutan dan ketungkalan arah horror movies. Selalunya kalau arah movie mana kedapatan ni kalau betapuk bawah katil. Tapi akhirnya kedapatan jua pasal durang berasin tia, bekantut tia, batuk tia, tekirit tia apa. Ada-ada saja bah supaya membuatkan cerita atu betambah saspen.

"Eh, mana tia si Mil ani?"kata si Nawawi yang baru masuk semula ke biliknya.

"Uy, siapa tah mengatuk ah?"tanyaku sambil mengeluarkan kepala ku dibawah katilnya.

"Eh, kebeliangan ku kau ani ih! Bahapa kau betapuk di bawah katilku ani? Pikirku hantu movie jepun mana tadi kau ani!"

"Bah mana sajatah kau. Anubah, siapa tadi mengatuk ah?"

"Posmen mengirim surat!"

Owh si Awang posmen rupanya. Pikirku tah urang-urang yang menyerang rumahku tadi. Kebeliangan sudah hatiku. Syabas eh.

Kalau dipikirkan banar-banar ah, macam inda ku pecaya bah aku bulih terlibat dalam hal-hal yang bulih menerabangkan nyawaku ani. Macam belakon arah Action Movie saja. Aku pun teringat akan backpack yang dibagi ulih bini-bini eropah yang ku jumpai tadi. Antah apa kah barangnya dalam atu sampai sanggup betimbak-timbak ani bah. Rumahku jua yang jadi mangsa. Abis tah ku ni kalau kana suruh membayar ganti rugi rumahku yang abis pacah-memacah ceraminnya ah. Syabas sungguh.

"Uy, bahapa kau masih dibawah katil ku atu. Keluar tah,"ujar si Nawawi yang sadar aku masih berada dibawah katilnya.

Lalu aku pun keluar dari bawah katilnya. Dan apabila aku berdiri aku pun teliat bini-bini eropah yang ku jumpai tadi berdiri di siring si Nawawi.

"Mil, bini-bini ani kan jumpa kau. Sebenarnya bukan posmen yang mengatuk pintu ku tadi atu. Eksyenku saja,"kata si Nawawi.

Kebeliangan ku ih. Alum mati rupanya si manis ani. Pikir tah mati sudah pasal kana hujani peluru. Sementara ia masih hidup ani, aku pun mengemukakan beberapa soalan kepadanya yang dari tadi bemain-main di dalam benak fikiranku. Si Nawawi yang tadinya inda pecaya akan ceritaku, masa ani memerhatikan kami dengan penuh minat. Terutamanya arah bini-bini eropah yang cakap Brunei atu. Biasalah, bini-bini lawa. Siapa jua inda tepikat. Mun ada si Safwan sama si Hafiiz ni, antah eh. Abis bising rumah si Nawawi kali bila meliat si manis ani.

"Siapakan tadi yang menyerang kitani atu? Kau ani siapa? Namamu pun alum ku tau dari tadi. Berapa numbur telipun mu? Single masih?"satu demi satu soalan ku tanya arahnya.

"Ih, lain-lainan jua soalan mu ani ih. Aku masa ani single pulang masih yang banarnya,"balas bini-bini atu sambil bemain-main dengan rambutnya."Ok, nama pindikku Jem. Nama panjang Jem-balang!! Hahaha cali kan? Cali? Cali?"sambungnya lagi yang cuba membuat lawak inda seberapa laku.

Adidih pandai tia kan becali jua si manis ani.

"Diam jua. Bah, inda tah cali tu ertinya. Awubah, namaku Veronica. I work for a secret organisation. Urang yang menyerang kitani tadi atu, adalah another secret organisation yang ingin memusnahkan barang-barang dalam backpack atu. Kau pun tau kan, barang-barang dalam atu haram di UK. But then, tugas kami adalah untuk menyeludup dan mengulun urang lain supaya mengantar barang atu kepada urang yang mengordernya,"bini-bini atu berucap.

"Tapi apa barangnya dalam backpack ani? Dadah? Pistol? Badil-badilan? Talur panyu? kulit buaya?"tanya si Nawawi yang menyampuk bicaraku dengan si Veronica.

"Banar, kamu mau tau?"

Aku dan si Nawawi pun menganggukkan kepala kami.


Ok, bersambung lagi.. haha

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More