Your Thoughts


Monday, January 19, 2009

My Term Break part 3

Sebelum meneruskan kata-katanya, bini-bini atu pun menunjukkan aku sebuah backpack berjenama Adidas hitam yang ampai-ampai di atas katilku. Eh, salah liat. Bukan Adidas, rupanya Adidud. Sikit lagi ku tertipu. Ciplak eh. Padantah stripenya sepuluh instead of tiga. Syabas sungguh.

"Nampak kau backpack ani?"tanyanya kepadaku.

"Of courselah aku nampak. Bemata jua ku ni,"balasku yang cuba becali.

"Oh, pandai becali kau ani rupanya. Bulih tahan cali mu atu ih. Kalah si Kudil."

Kurang asam. Sarcastic tu eh. Menyasal ku becali. Kemudian bini-bini atu pun menerangkan aku mengenai kandungan backpack atu. Rupa-rupanya isi backpack atu ialah beberapa packet barang-barang yang ditegah untuk dibawa masuk ke UK. Apa nya urang melayu, kira barang seludupan lah. Kalau dalam bahasa urang putih, smuggled goods. Kalau dalam bahasa Jepun inda tia ku tau.

"Errr... Sekalinya apa kena-mengena barang ani sama aku?"tanyaku yang dari tadi masih lagi betuala-tuala. Bila tah ku kan bebaju ni.

"Aku perlukan pertolonganmu untuk mengantar barang ani,"balasnya secara ringkas.

Apa eh. Banar kah inda ni si dayang ani. Adakah patut urang yang innocent macam aku ani disuruhnya mengantar smuggled goods. Baru jua bejumpa, minta tulung tia tarus. Syabas sungguh.

"Malas tah ku ingau. Aku datang ke mari kan belajar, bukan kan jadi penjenayah,"kataku yang me-reject pertolongannya.

"Lets say pistol ani tambus ke utakmu mu in the next 5 seconds. Mau kau menulung tu?"jawabnya sambil mengacukan pistol ke arah kepalaku.

"Jangan timbak!!! Aku virgin masih!!! Bah, bah aku tulung tah!!"teriakku dalam ketungkalan.

Bila mendangar teraisku atu, bini-bini atu pun menaruh balik pistolnya. Phew... Sikit lagi ku kembali kerahmatullah. Eh, baie bini-bini ani. Sudah kalah-kalahan, main pistol. Tepaksa tah ku mau menulung ia. Mun inda, melayang nyawaku tadi.

"Tapi mengapa misti aku kan? Banyak jua lagi urang lain di luar atu,"tanyaku yang inda puas hati pasal apa misti ku tulung ia.

Bini-bini atu terdiam sejenak pada mulanya. Lalu sambil mengurik telinga ia pun berkata, "Kau ani sebenarnya ada darah pahlawan. Kau saja yang inda tau. This is your destiny."

Wah, macam dialog movie saja. Macam banar ni cakapnya ah. Taielah. Macam tah aku inda tau yang ia ambil dialog atu dari movie.

Tiba-tiba aku tedangar beberapa das tembakan dari luar rumah dan dalam masa yang singkat tingkap ku tiba-tiba pacah lapas kana tambusi ulih peluru-peluru atu. Aku dan bini-bini atu secara automatic tunduk kebawah. Dan tanpa ku sedari tuala ku terlucut rupanya. Baik jua ku makai boxer, mun inda nampak "naindah" tu. Membari malu tu ah mun nampak.

"Shit, rupanya durang tau barang atu ada disini. Bah, baik tah kau lari selamatkan diri dulu. Biar aku handle durang ani!! Run!! NOW!!!"teriak bini-bini atu sambil menimbak-nimbak ke luar.

Aku pun berlari kan meninggalkan ia.

"Hoi, jangan lupa bawa backpack ah! Barang dalam ani inda bulih jatuh ke tangan durang! Bari barang ani arah Buajah Timah di London!!!"teriaknya lagi.

Sampat lagi bekurapak tu time-time cemani ani. Aku pun membawa backpack atu dan berlari meninggalkan rumah. Yang syabasnya aku keluar rumah ani memakai boxer ganya! Bekaki ayam lagi tu. Bayangkan waktu-waktu sajuk membaku cemani ani, kamu keluar rumah dalam separuh bogel. Sungguhpun sajuk, aku masih meneruskan larianku sambil menyikut sebuah backpack. Soalannya, kemana baik ku tuju ni?

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More