Your Thoughts


Friday, January 16, 2009

My Term Break part 1

Suasana di bar pada malam atu inda riuh dan bising seperti selalu. Mungkin ramai students sudah balik kampung pasal university term break baru start. Aku pun mengaga ke arah bartender dan meng-order secawan teh tarik. Urang lain semua minum arak, aku ganya minum teh tarik. Ali-ali bah aku ah. Inda bulih minum arak. Haram hukumnya bah. Baik jua ada teh tarik di bar ani. Di bar lain mana tedapat ni teh tarik ah. Di Canterbury ganya ada ni.

"Can I have a "Pull Tea" please?"pintaku arah bartender atu.

"Sure, sir. Coming right up,"balasnya.

Sedang aku menunggu "Pull Tea" a.k.a "teh tarik" ku siap, tiba-tiba seorang gadis menghampiriku. Aku pun menoleh ke arahnya. What the... Jessica Biel?! Impossible. Bahapa ia ke Canterbury ani.

"Milzam, sebenarnya aku suka kau,"ujarnya. Eh, pandai cakap melayu rupanya Jessica Biel ani. Ia pun memegang leherku dan bibirnya semakin merapati bibirku.

Sekalinya aku pun terbangun. Ceh, mimpi rupanya. Talur. Sudah part yang siuk-siuk, tebangun tia ku. Kacau eh. Aku pun mengambil mobile sony ericssonku yang ku taruh disiring bantal untuk meliat jam. Rupanya pukul 12.17 tengahari sudah. Syabas sungguh. Baik jua cuti sudah, mun inda miss sudah lecture ni.

First thing yang ku buat lapas keluar dari katil of courselah switch on laptop. Lapas atu seperti biasa, check facebook dan check blog. Macamani tah kehidupan ku sehari-hari di uni ni time pagi-pagi. Sungguh boring dan kurang produktif.

Suasana di rumah ku sunyi sudah masa atu. Ketiga-tiga housematesku yang berdarah eropah sudah balik ke kampung masing-masing. So tinggallah aku dan seorang lagi housemateku di dalam rumah atu. Tapi kami pun bakal berambus dari rumah atu jua. Boring kali ah stay di rumah. The next Tuesday on 23/12/08, aku dan angkatan bala tentera 1st year Bruneian students di Kent
akan menuju ke London. Iski ku eh kan ke London ah. Inda sabar rasanya kan bejumpa kawan-kawan lama disana.

"Eh bau apakan ni?"tanyaku apabila tecium bau yang kurang menyenangkan. Aku pun mencari-cari dimana datangnya bau atu. Setelah panat lalah mencari, akhirnya bau atu pun kedapatan ulihku. Lahhh, aku rupanya yang bebau ani. Alum mandi bahhh. So, aku pun mengambil tuala ku dan berjalan menuju shower room yang berada di tingkat atas.

Alum jua ku sampat keluar dari bilikku, tiba-tiba mobileku ringing. Aku pun mengambil mobile ku untuk men-check siapa yang asi-asi menilipun ku time-time ku kan mandi atu.

"Eh, unknown number?"kataku dalam hati. Siapa lagi ni? Aku pun menjawab panggilan atu.



Seperti biasa, kalau part yang saspen atu, bersambung tia... hehe

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More