Your Thoughts


Wednesday, January 14, 2009

Lovely Couple part 4

"Kau mau good news atau bad news dulu?"tanya kawanku.

Apa bisai ah. Good news atau bad news? Inda ku pandai milih eh. Payah bah soalan multiple choices ani. Yatah membagi banyak students hilang markah ni masa exam. Pasal inda tau mana satu kan dipilih. Last-last mun inda tau jawapannya, tepaksa main tam tam tut. Mun baik nasib, dapat markah. Mun salah jawapannya, markah talur lah yang kana bagi. Mun kana bagi talur ayam atau talur masin, baik jua. Ani talur kusung, useless banar.

"Bah good news tah dulu,"akhirnya aku membuat keputusan. Anitah kali pertama aku mengeluarkan suara setelah sekian lama membabaukan diri.

"Pilihan yang bijak my friend. Gerenti kau malar minum susu Nespray ni, sebab atu kau bijak bistari sampai Einstein pun kalah. Baiklah, good news nya ah... Waittt for ittt.. Waittt for ittt... Waittt for it.."

"APA good newsnya ani?!!"ujarku yang sudah hilang sabar pasal inda tahan menanti debaran. Iski banar jua udah tu aku ah.

"Eh rilek bah my friend. Aku atu saja-saja kan menyaspenkan kau dan para pembaca hehe. Ok good newsnya: si Nai kana dumped ulih si Joyah!"

Banar kah inda apa yang dicakapkannya ani. Ataupun hanya omong kosong semata-mata. Aku pun menyuruh ia mengulangi dialog yang diungkapkannya tadi sekali lagi. Tapi masih jua ku inda pecaya. Babal banar aku ani. Sudahnya becakap balik-balik sampai sejuta sembilan ratus ribu sembilan puluh sembilan sembilan ratus sembilan puluh sembilan a.k.a 1,999,999 kali, akhirnya aku pun pecaya. Aku pun apa lagi, celebrate the day lah. Bejoget "Jangan gila dong" tarus bah.

"Bad newsnya apa?"tanyaku kepada kawanku sambil menggoyang pinggulku mengikut rentak lagu "Jangan gila dong".

"Eh awuwah. Lupa ku membagitau. Si Joyah ada pengganti baru sudah. Ku dangar, penggantinya atu dari Belanda,"balas kawanku yang turut-turutan tia jua menggoyang pinggulnya.

Bila mendangar kata-katanya atu, beranti ku tarus bejoget. Apa ni?! Baru jua kan menikmati suasana. Spoil tarus mood ku bila mendangar bad news atu. Alum sampai lima minit bah aku happy ah. Bejoget pun alum abis. Kacau eh. Kan goyang gerudi sudah ku tadi. Ani nada tia mood ku nah.

"Adi..."tiba-tiba seseorang melagau namaku dari belakang. Aku pun menoleh. Rupa-rupanya si Nai.

Raut wajahnya menunjukkan frustation yang amat mendalam, sedalam Tasik Baikal di Russia. Nah, kau nah! Merasa tah kau tu apa yang ku rasa dulu. Tiwas saja kau mengambil si Joyah dari aku dulu.

"Mengapa kan manusia ani ah. Sudah dapat barang baru, inda tia lagi beguna barang yang lama. Kalau dulu si Joyah suka memakai aku, NIKE (Nai-ki), sekarang ani ia suka memakai baju bangsa Belanda namanya Von Dutch"rungut si Nai.

"Eh kau pikir ia suka makai kau saja kah. Dulu ia suka memakai aku jua, ADIDAS. Tapi sudah kau ada, kana simpan dalam almari tia ku saja,"aku membalas rungutannya.

Yatah cemani ni kehidupan kami sebagai BAJU BINI-BINI ni. Aku, Adi or nama panjangku ADIDAS dan si Nai or nama panjangnya Nai-ki a.k.a NIKE ingin meluahkan perasaan inda puas hati kami arah jelama-jelama di luar sana.
Please ah. Jangantah membali banyak-banyak baju baru bah, sampai kami yang baju lama ani inda bepakai unless kami ani inda muat arah badan kamu lagi. Kami ani sebagai BAJU sebenarnya ada perasaan jua bah. Yatah jaga hati kami ani.

The End

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More