Your Thoughts


Wednesday, January 21, 2009

My Term Break Part 4

Didalam cuaca yang sajuk membaku atu, aku berlari semahu-mahunya. Sudahtah bekaki ayam, makai boxer lagi tu. Baik jua ramai penghuni-penghuni di university masa atu banyak berambus sudah pasal balik kampung. Tapi inda pulang semua. Adalah seorang dua urang yang melintas sepanjang ku belusir atu. Membari malu eh. Nampak tia durang tubuhku yang sexy lagi memberahikan ani. Ada seorang atu sampat lagi merakam aku tu. Habis tah ku ni. Masuk youtube lah jawapannya. Cuba kamu search arah youtube. Ada kali tu di-postnya udah. Syabas sungguh.

Sambil menahan sajuk, belusir dan menahan malu, aku masih alum tau dimana kan kutuju ni. Mesti cari tempat selamat as soon as possible. Kalau ku stay di Park Wood saja, gerenti nyawaku terancam. Dan akhirnya aku memutuskan untuk menuju ke Darwin House arah rumah kawanku si Nawawi. Disana mungkin selamat sikit kali. Sikit pulang saja selamatnya tu.

Sementara aku belusir atu, aku menoleh balik-balik ke belakang. Mana tau kana uyung ulih urang-urang yang menyerang rumahku tadi. Tapi nasib baik jua nada. Maka aku pun meneruskan larian marathon ku.

5 minit kemudian aku pun sampai ke Darwin house. Sambil kekajaran lutut pasal kesajukan, aku pun mengatuk jendela si Nawawi sekuat-sekuatnya. Sikit lagi pacah bah jendelanya ah. Baik jua crack sikit-sikit ganya.

Inda batah atu kain jendelanya pun dibuka dan muncullah si Nawawi yang masih kusut-kusut usul muanya. Baru bangun tidur kali ni. Seakhir-akhir aku bangun, rupanya ia lagi akhir. Kemudian ia pun membuka jendelanya.

"Eh Mil, bahapa kau makai boxer ke rumah ku ani?"tanyanya sambil menggusuk kedua-dua matanya.

"Panjang ceritanya. Bah suruh tah aku masuk dulu. Mati kesajukan ku karang!"balasku sambil belumpat-lumpat pasal menahan sajuk.

So si Nawawi pun membuka pintu rumahnya dan aku pun tarus masuk. Finally, panas jua nah. Sikit lagi jadi macam Mr. Freeze tadi. Bila ku masuk biliknya, aku pun menyelongkar almarinya untuk mencari pakaian untuk dipakai. Suka hati bah aku ah. Inda lagi minta izin tu.

"Eh suka hati jua kau makai baju ku! Baju baru ku bali lagi kau pakai atu!"teriak si Nawawi.

"Inda apa, nanti ku membalikan kau yang baru lagi. Kes darurat ni!"jawabku.

Lapas atu aku pun menceritakan apa yang telah ku lalui sebentar tadi dari ku bangun tidur sampailah aku ke rumahnya. Dan apanah responnya?sudah mestilah ia inda pecaya. Siapa-siapa pun yang mendangar cerita ku ani gerenta inda pecaya.

"Astah banar. Inda kau nampak aku be-boxer ganya masa ke rumah mu ani?"aku cuba meyakinkan si Nawawi yang segala cerita ku atu bukan donggeng semata-mata.

"Macam banar ni eh. Dari movie mana kau tiru ceritamu ani? Hahaha,"ujarnya sambil mengetawakan aku.

Bila ku kan membidas balik cakapnya, tiba-tiba pintu rumahnya kana katuk. Baie. Jangan-jangan urang yang menyerang rumahku atu kali tadi yang mengatuk pintu atu.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More