Your Thoughts


Sunday, September 28, 2008

Selipar

Another funny experience yang aku kan share. Batah sudah aku inda buat post macamani ani. Incident ani alum jua batah terjadi lah. Masa January this year, masa kitani sibuk-sibuk prepare untuk our graduation day. Aku masa atu kan ke sekulah mengambil A-level slip. Aku nada transport so aku menumpang si Safwan. Yang diambil si Saf ani bukannya aku seorang saja, inda silap ku si Qam, si Wafiy & si Rujhan pun ikut. Motif durang ke MS atu inda ku ingat.

Yatah masa di sekulah macam biasa lah, lepak-lepak dulu di kantin, tempat social centre kami. Sikap lama kami melepak di kantin atu andang payah kan hilang. Di kantin atutah tempat kami begossip, tempat makan, tempat dating, tempat "assembly point" kami & tempat kami membuang masa sama si Achai haha. Gila, rindu ku time sekulah atu eh. 7 years kali ah. Macam family sudah bah kitani atu. And now masing-masing sudah punya haluan sendiri. I hope kamu jangan jadi ambung walaupun batah inda bejumpa.

Aku ani bejiwang pasal sekulah tia pulang. Right, lapas aku mengambil slip atu kan, si Saf, si Ali, si Ruj & si Wafiy planning kan ke MinDef. Durang kan mengambil borang apa kah tu. Borang jadi asgar kali. Aku malas ku mengambil eh. Im not interested. Tapi aku saja-saja ikut durang kesana, pasal si Saf tarus balik lapas mengambil borang atu. Mun ku inda ikut cemana ku kan balik. Yang calinya durang ani kan, masa mula-mulanya si Ruj sama si Saf ganya kan mengambil borang atu. Sekalinya yang lain ikut-ikutan tia jua. And masa ani nada seorang pun yang jadi asgar hahahaha.

Then kami pun ke MinDef. Masa kami bejalan kan masuk atu, ada asgar betanya bahapa kami disana. Yatah durang pun membagitau kan mengambil borang. Asgar atu pun membanarkan kami. Sekali baru jua kami kan melangkah, ada lagi seorang asgar yang diri-diri besigup behampiran sana atu, beterais arah kami.

"Hoi, cuba kesini kamu yang beselipar atu!!"terais asgar atu.

Kami pun meliat kaki masing-masing. Si Ruj sama si Saf beselipar. Yang lain semuanya bekasut.

"Apa kau mau kan?! Cari kelaie?!"balas si Qam. Tapi eksenku pulang tu hahahaha. Gila, mana kami berani membalas. Karang ditimbak nya kami hahaha.

So, pelahan-lahan kami pun mengaga asgar yang karas muhanya atu. Sekali ditanya lah kami apa hajat kami disana atu.

"Saja bah kan melawat! Busy body jua kau ani!"jawab si Safwan dengan macho. Tapi eksenku pulang lagi tu hahahaha.

Then, kami pun bagitaulah arahnya akan hajat kami datang kesana atu kan mengambil borang.

"Ahhhhh kan mengambil borang. Tapi liat dulu pakaian kamu ani. Baju t-shirt, seluar jean sama kamu yang dua orang ani memakai selipar. Ani kan ke Mall ni kamu ani. Cubatah datang kesini pakai smart-smart, pakai kasut. Kamu kan tau ada VIP bekeraja disini ani. Respect lah sikit. Agatah kamu balik dulu betukar baju dulu. Lapas atu datang kamu balik ke sini semula,"ceramah asgar atu.

Kami pun awu-awukan saja tia. Lapas atu balik lah kami. Tapi inda kami menukar baju. Bahapa jua. Balik-balik tia kesana hahahaha. Syabas bah kami ah!

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More