Your Thoughts


Thursday, August 14, 2008

Keluar Angin

Isuk the final day untuk taklimat. Kelmarin aku datang pukul 10, sedangkan taklimatnya start pukul 8.30. Syabas! Tapi bukan pulang ku sengaja datang akhir. Aku ada visa appointment wah pukul 8.35. Appointment ku atu abis in 10 minutes pulang, tapi if ku datang ke IPA awal atu, galak jua rasanya. So aku plan datang ke sana pukul 10 lah, time rehat. Sementara menunggu pukul 10 atu, minum kopi lah sekajap di kadai lingka. Sudah pukul 10, datang lah ku kesana, tarus minum. Inda jua ketara kan aku datang ah. Hahaha syabas!

On the way ke IPA and balik dari IPA aku menumpang si Fakhrin aka Mr. F. Aku sama si Haikal jadi passenger nya. Selama ani Mr.F lah jadi Pak Supir kami. Iatah ada masa atu, kami reminisce kisah-kisah lama masa sekulah di MS Rimba. Gila, banyak eh kenangan manis, masam, pahit dan tawar kami atu. Memang gauk lah kami atu, especially masa form 1-form 3 atu. Macam-macam eh. Each of us has stories to share. Pasal main bulalah, pasal surau lah, pasal basket ball court lah, pasal si Acai lah dan sebagainya.

Dalam siuk-siuk becerita atu, sekali si Haikal becakap,"Ingat kamu masa ugama si Z(bukan nama ori) tekantut?"

HAHAHAHAHAHAHA. Siapa jua yang inda ingat incident atu. I guess most of my batch ingat ni. Cali banar ni. Bayangkan masa sembahyang, masa sujud sebelum tahyat akhir. Sekali tedangar tia kamu urang bekantut. Bunyinya bukannya damit, tapi basar sampai dapat didangar ulih semua jemaah. HAHAHAHAHAHA talur jua tu!

Sebenarnya sorang-sorang ada versionnya ni untuk cerita ani. Kalau aku versionnya cemani. Masa atu kalau ku inda salah, time sujud before tahyat akhir. And then out of nothing, tedangar tia ku bunyi "Pruttttttttttt!". Bunyi kantut lah. Mendangar bunyi atu, kan ketawa ku. Diantara jemah-jemaah yang mostly terdiri dari darjah 5 dan darjah 6 ada yang ketawa udah. Inda tetahan lah tu. Badan ku begagar udah ni menahan ketawa. Ada jua urang ketawanya obvious, tapi masih jua meneruskan sembahyangnya. Syabas! Batal sudah sembahyang, masih jua disambung! Tau tah kamu kanak-kanak.

Atu alum lagi cali tu. Yang calinya lagi, masa si Z atu keluar kan mengambil wudhu(namanya bekantut kan, batal lah sembahyang) masih lagi bekantut wah. Bukan sekali, tapi berkali-kali. "Pruttttttt! Pruttttttt! Prutttttttt!". Kedengaran lagi tu sampai ke dalam! Macamana jua kan khusyuk sembahyang kami tu hahahahahaha. Yang menambahkan kecalian lagi masa cikgu Abu becakap "Nah, telapas tia!". Time atu ada sudah urang yang inda mampu tahan lagi kan ketawa. Time tahyat akhir lagi tu. Atu yang syabas tu.

Lapas abis tahyat akhir, lapas membagi salam, surau atu penuh dengan hilaian ketawa. Melepaskan ketawa yang terpendam bah masa tahyat akhir atu. TALUR!!!! Patutnya kami membaca Al-Fatihah dan doa!! Hahahahahahahaha. Inda ku tau apa rasa si Z masa atu. Malu berabis kali eh. Kalau saya, malu saya tu! HAHAHAHAHA

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More