Your Thoughts


Monday, August 11, 2008

007.5:The Spy Who Spoilt Me part 14

Haha kan seminggu rupanya aku inda update. I've been busy lately... Iatah inda ku te-update. Ani barutah ku free kan post sambungan 007.5.

***
previously: Si Mikail Sekupil antah macamana, masuk ke dalam bilik 007.5 masa ia sedang tidur. 007.5 pun kemudian diarahkan keluar dari hotel dan disuruh masuk ke dalam sebuah kerita. Di dalam kerita atu, ia pun kana pengsankan

Aku terbangun dan mendapati diriku berada di sebuah tempat yang inda dapat ku recognise. Kepalaku masih lagi paning-paning lalat pasal kana hantak ah. Aku cuba berdiri, tapi inda dapat. Jangan-jangan putus tia kali urat saraf ku lapas kana hantak atu. Oh, no! Eh, tunggu... Owh rupanya kaki dan tanganku kana ikat, patuttah inda dapat berdiri. Pikirtah putus urat sarafku tadi, membari watir saja.

Ai, The Bodyguards pun kana kidnap jua rupanya. Inda dapat diharap abisdurang ani... Nampak gayanya misi ku kali ani berada di ambang kegagalan. Makin turun tia lagi reputasiku sebagai seorang agen yang cekap dan jim... CERMAT. Sikit lagi ku tecakap jimat.

Tapi aku inda bulih give up, apa-apa ani misti optimistic. Aku misti memikirkan cara untuk escape.

"Oi,"tiba-tiba satu suara menegurku. Aku, apa lagi, terkezut lah dalam ku concentrate bepikir atu. Aku pun menoleh ke belakang mencari-cari siapa punya suara ayu yang membuatku terperanjat sampai sedikit lagi ku tekamih. Well, tekamih pulang.. Tapi setitik ganya sampat keluar. Baik jua inda segelen yang keluar, mun inda syabaslah!

Rupa-rupanya bini-bini yang menagur aku tadi atu. Mula-mulanya aku inda kilala muanya atu. Tapi sudah ku liat banar-banar rupanya.......... Si Alyssa. Datin EP punya daughter yang sepatutnya ku rescue. Inda ku expect aku tejumpa kedia di sini.

"Kau 007.5 kah?"tanya si Alyssa yang usulnya macam alum mandi setahun, walaupun ia baru kana kidnap baru a few days saja.

"Nada ih... Aku ani batman ni,"balasku yang cuba becali, eventhough aku realise sekarang ani bukannya masa yang sesuai untuk bercanda.

"Owh, padantah inda dapat diharap!"

Ouch, gila padas eh! Kalah padas lada yang paling padas dalam dunia ani. Iatahnah... Adakah kan becali saja. Kana sindir pulang nah. Memang inda salah lagi ia ani anak Datin EP. Sama-sama mulut laser. Like mother, like daughter. Kalau ku ikutkan rasa, ku bubuh sudah lada ni ke dalam mulutnya. Tapi apa bulih buat, mana ada lada masa ani. Lagipun masa ani tanganku be-ikat, inda jua dapat membubuh lada ke mulutnya. Plus, ia anak Datin EP, kalau ku apa-apakan kedia, ada harapan lah aku kana fired. Baik tah ku ignore saja. Yang penting masa ani, cari plan untuk melepaskan diri.

Merasakan yang aku kebuntuan idea, aku pun membaguni The Bodyguards untuk membuat group idscussion. Kata psychologist, lagi baik keraja be-group dari keraja sorang-sorang.

"Huh, dimana ku ni?"tanya #1 sebaik saja terbangun dari tidur.

"Jangan-jangan di surga kali kitani ani. Tenang saja rasanya,"#3 menjawab.

"Ai, aku yang jarang sembahyang subuh ani pun bulih masuk surga?"sampuk #2 dengan suara yang sarut.

Ceh, durang ani kan masuk syurga?! Sedakah SMS $1 arah anak-anak yatim pun payah-payahan. Iatahnah namanya urang inda sadar diri ni.

"Oi, hidup kamu lakat dih! Bukan di syurga ni nyamu! Mua kamu ani kan masuk syurga? Dui..."Alyssa me-laser lagi. Kali ani mangsanya The Bodyguards. Mendangar saja suara Alyssa, terkezut lah The Bodyguards. Cemana bulih si Alyssa ani masih ada energy kan melaser urang ah? Hairan jua ku tu, padahal mun kana kidnap ani bukannya selalu makan.

"Eh dang, becakap atu bisai-bisai sikit. Anak siapa kau ani kan ah?"tanya #1 yang usulnya tersinggung. Alum tia sadar kali ia ani yang dangannya becakap atu si Alyssa.

"Aku anak Datuk W sama Datin EP. Mengapa? Ada problem?"balas si Alyssa. Gila, girl with attitide ia ani. Kalah mamanya! Tsk, tsk tsk anak-anak muda sekarang ani.

Mendangar jawapan yang didangarnya, speechless tarus #1. Sekaras-karas kedia ani, pandai jua tediam. Maybe ia ani inda pernah facing species 'girl with attitude' kali. Iatah ia inda tau kali cemana cara kan membidas kata-kata species bini-bini macam si Alyssa ani.


0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More