Your Thoughts


Tuesday, August 19, 2008

Grand Sale

Asal saja ke Hua Ho Tanjung Bunut, misti ku teringat kisah ani ni. Hahahaha, masa Brunei Grand Sale ni perasanku. Ok lah, bulih jua tahan calinya lah. Masa atu aku & family shopping untuk Hari Raya di sana. Barang-barang di sana "murah-murah" pulang. Ada lah yang affordable atu, pandai-pandai lah kamu memilih. Banyak pulang lawa-lawa barangnya, tapi harga pun lawa jua. Salesgirls nya pun ada jua lawa-lawa. Tapi salesgirl mana bulih dibali hahaha. Kalau kan mewassup durang bulih lah.

Ceritanya cemani, aku ani mencari-cari baju. Sekali teliat tia ku baju lawa. Memilih baju ani macam memilih bini-bini bah. Kalau baju atu kitani tepakai, kitani cuba dulu, masuk arah fitting room. Mun sesuai sudah, suka sama suka, ahhh apa lagi, bawa tia ke cashier. Bayar dulu baju atu, jangan dibawa lari. Sama jua macam bini-bini. Jangan dibawa lari ke Thailand. Anak dara urang tu. Apakan aku ah... out tia pulang cerita ku.

Ok.. lapas memilih-milih baju atu, belurih lah ku dua helai baju brand Diesel. Bukan minyak tu ah... Harganya berapa tu ah? Inda ku ingat. Selasai memilih baju, memilih seluar jeans pulang. So, ku agalah arah bahagian seluar. Disana atu ada seorang salesgirl yang sedang melipat-lipat seluar. Sekali ada jeans ani yang ku tepakai, so ku bawalah ke fitting room yang secara kebetualan berdepanan dengan tempat seluar jeans atu. Di dalam fitting room atu mula-mula vaining dapan ceramin sekajap, mengkagumi makhluk hensem (aku lah tu hahaha) yang ada dalam ceramin atu. Lapas atu, aku pun menurunkan zip seluarku, lalu, ku lurutkan seluarku kebawah dan kemudian mengenakan seluar jeans yang baru kupilih tadi. Gila, toit (tight) eh. Tapi sungguhnya toit ku pajal jua pakai sampai abis. Sudah ku pakai, ku liat lah arah ceramin.

"Eh, sejak bila be-shape punggung ku ani? Telampau toit kali jeans ani. Nada muat ni eh,"aku becakap sorang-sorang dalam fitting room.

So, mun sudah inda muat atu, ku pakailah balik seluarku. Bila ku keluar, masa kan menyimpan balik seluar atu, salesgirl yang melipat-lipat seluar disana atu pun menagur aku. Katanya,"Atu seluar bini-bini tu yang kita ambil ah, seluar laki-laki kita aga kesana."

"Oh iakah? Padantah inda muat. Dimana seluar laki-laki?"balasku dengan bongkis.

Ahhhhhh syabas!!! Seluar bini-bini rupanya!! Padantah punggung ku jadi be-shape tadi HAHAHAHAHAHA. Nasib baik inda ramai customer hari atu. Mun inda, syabaslah. Malu berabislah saya. Tapi mun sudah ku ceritakan ani expose tia jua arah kamu. Inda apalah, jadikan saja cerita ani sebagai pengajaran. In the end aku pun belurih two pairs of jeans yang banar-banar konpom untuk lelaki.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More