Your Thoughts


Tuesday, June 17, 2008

Slither

Last Sunday, after the HSBC Tri-X registration, me, Sam & Yuria were having lunch at foodzone. Since kami batah sudah inda bejumpa, so ngobrol-ngobrol lah kami. One of our topics was pasal binatang. Aku pun sharelah sama durang cerita pasal ular masuk dalam rumahku. Dua kali bah ular masuk ke dalam rumah ah. I guess aku alum pernah becerita arah kamu, that's why i decided to post it in my blog.

Ok, the first incident happened in December, last year. Aku dan adiku saja yang tinggal di rumah. My parents alum balik keraja. Lapas main game, aku pun masuk ke dalam bilikku(tempat main game & bilikku ani ditingkat atas). Before aku masuk ke dalam bilik, adiku baru kan ke atas tu. Iatah alum batah kan belimpang-limpang, sekali adiku beteriak-teriak memanggil aku. "Apa lagi ia ani kan?"bisikku dalam hati yang te annoyed. "ULAR bah! ULAR! Ni cuba kau liat!! atulah yang diteriakkannya. Inda ku pecaya kan, iatah keluar dari bilik atu rileks-rileks lah ku saja. Sekalinya... Banar... ada ular. Damit pulang ular atu. Warnanya hitam. Yang ganjilnya ular atu chill arah ayat kursi yang begantung di dinding. Yang membari hairan lagi, macamana ia bulih sampai ke atas atu, sedangkan nada tempat ia kan melilit. Hmmm... inda taulah.. kamu tafsir lah sendiri through the pictures below:



siuk usulnya ia chillin atu hahaha






Ular: "Yay, gambar ku kana ambil!"

Immediately after that aku suruh adiku call my dad, and aku call bomba. So bapaku pun tarus datang ke rumah. Mula-mula dikata-katanya lah arah ular atu. Mana tau bukan ular kan. Bomba sampai setangah jam kemudian. Iatah sementara menunggu atu, my dad took some pictures. Baik jua lah ular atu stay di sana. Sanang jua bomba kan menangkap. Usulnya macam inda violent ular damit atu, tapi bila bomba kan menangkap, makin ganas bah ular ah. Terabang kebawah bah ular ah. And i notice its head turns colour. Dari hitam ke kuning. Anyway, aku lupa apa jenis ularnya sepertimana yang bomba atu bagitau arah kami.

2 bulan lapas atu, rumah kami kana masuki lagi ulih ular. Kali ani di dapur, chillin ia di bawah fridge. Adiku jua yang nampak. Time atu aku mandi, iatah kedengaran ku ia beteriak-teriak ular arah my mum yang masa atu memasak. My family planning kan tahlil & membaca Yassin lapas sembahyang maghrib tapi tepaksa cancel. Nya bomba, ular yang masuk ke rumah kali ani, ular jenis Cobra or kubra macam sekuriti sekulah kitani menyabut. Hahahaha. This time, aku yang memigang camera, so i took lah some pictures. Dapat jua kamu sakai kan haha:


Eh kubra ni!!




panjang ni yo ularnya ah

Ular atu melilitkan ikungnya arah basi lungkang kami

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More