Your Thoughts


Monday, August 31, 2009

MSN part 6

Hujan yang tadinya turun kini telah teduh. Si Azizan pun keluar dari keretanya setelah mematikan enjin. Kemudian dia pun mengunci pintu keretanya dan berjalan menuju ke pintu masuk rumahnya. Sebelum masuk ke dalam dia sempat menatap kereta Mercedez yang parking di hadapan rumahnya. Si Azizan masih tertanya-tanya siapakah gerengan empunya kereta mewah atu.

Si Azizan pun membuka kasut kulit berwarna hitam yang dibelinya di kedai Bata sebelum melangkah masuk ke dalam rumahnya. Kemudian dia turut membuka stokinnya yang belum bercuci selama tiga bulan.

"Mati eh. Masam baunya stukin ku ani eh,"ujar si Azizan sambil menghidu stokinnya yang berbau semerbak mengalahkan bau ketiak king kong betina atu.

Dia pun memasukkan stokinnya atu ke dalam kedua poket seluarnya dan mula berjalan masuk
ke dalam rumahnya. Sebelum masuk terus ke dalam biliknya, dia sempat menyubuk sekajap ke dalam bilik tamunya untuk melihat tetamu yang datang ke rumahnya. Dia dapat melihat ada seorang lelaki bertopi koboi sedang rancak berbicara dengan bapanya.

"Hoi!"tiba-tiba ada seseorang menyucuk pinggang si Azizan dari belakang. Ani membuatkan si Azizan kebeliangan sehingga menyebabkan ia inda dapat mengawal dirinya dari tekantut dan telumpat dari lantai.

"Ma! Membari beliang hati saja kita ani eh! Baik jua aku ani nada penyakit sawan babi,"adu si Azizan setelah mendapat tahu orang yang menyucuknya di pinggang tadi ialah ibunya sendiri.

"Kau atubah tesubuk-subuk. Yatah gatal tia hatiku kan menyaya kau. Bahapa kau tesubuk-subuk atu dulu?"tanya ibunya yang masih tersenyum-senyum menyaksikan reaksi si Azizan sebentar tadi.

"Atubah, siapa kan tu betupi koboi ah?"

"Kawan lama bapamu tu. Namanya Haji Taib."

"Ahhhh. Saspen eh. Bah ma eh, kan masuk ke bilik dulu. Lalah ku"

Sebelum si Azizan berganjak dari tempatnya berdiri, ibunya sempat mempelawa untuk bekaraoke bersama, tetapi si Azizan menolak.

Buat seketika, si Azizan sudah lupa akan peristiwa yang berlaku di Haji Gillien's Cafe sebentar tadi. Kelelahan telah mengatasi rasa jiwang yang melanda jiwa sanubarinya sebentar tadi. Perkara pertama yang dilakukannya setelah melangkah masuk ke dalam biliknya adalah merebahkan dirinya ke atas katil. Tidak lama kemudian, dia pun tertidur.

Kemudian didalam tidurnya atu, dia didatangi oleh seorang lelaki tua yang berjanggut panjang dan berjubah pink.

"Wahai Azizan. Jangantah kau takut akan kedatanganku ani! Aku hanya ingin mengingatkan kedikau supaya menyuci stukin mu yang bebau atu! Ingat, Azizan! Cuci! Jangan inda Dicuci! Mun malas kan menyuci, bali saja stukin baru di kadai Giant!"seru lelaki tua atu kepada si Azizan. Setelah atu si Azizan pun tebangun.

"Astaghfirullah. Mimpi rupanya tu. Adakah mimpi pasal stokin... Jangan-jangan... Berpuaka kali stokin ku ani. Isuktah ku menyuci eh,"kata si Azizan sebaik saja terbangun.

Kemudian dia pun berjalan terhuyung-hayang seperti orang mabuk menuju ke tandas untuk membasuh mukanya. Setelah atu ia kembali ke katilnya semula dan duduk berangan-angan seketika. Kemudian dia pun berdiri semula dan mengaga meja kerjanya untuk menghidupkan laptopnya. Kan chatting sulllnya. Dia pun menekan punat laptopnya untuk menghidupkannya. Tetapi laptopnya gagal bertindak sedemikian. Tidak berpuas hati, si Azizan menekannya lagi sekali. Dan lepas atu berkali-kali. Tetapi masih jua gagal.

"Astah, mengapa ia laptop ani?"si Azizan bertanya dalam kegeraman.

Bersambung...

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More