Your Thoughts


Sunday, August 16, 2009

MSN part 2

Si Azizan bingkas bangun lalu segera memeriksa laptopnya untuk mengenal pasti siapakah gerangan yang telah memberikan nudge yang berulang-ulang atu kepadanya.

"Annoying jua eh. Siapa lagi kan ni membagi nudge balik-balik ani. Anikan aku sedang melayan kejiwangan yang melanda di hati. Inda kan besanang banar,"rungut si Azizan seorang diri sambil menatap skrin laptopnya.

Rupa-rupanya salah seorang kenalan MSNnya yang telah memberikannya nudge balik-balik atu. Kenalan MSNnya atu dikenali sebagai "LittleCutieAngle" sepertimana yang tertera arah display namenya. Si Azizan sedar ada typo arah display name kenalannya atu. Sepatutnya "LittleCutieAngel" dan bukannya "LittleCutieAngle". Ganya ia malas kan menagur pasal takut si "LittleCutieAngle" atu tersinggung perasaannya.

Maka si Azizan pun membalas balik nudge arah kenalannya atu dan durang pun mula berbicara secara virtual.


***
Azizan: Hi

LittleCutieAngle: hYe. pa Da?

Azizan: Nada apa-apa. Belimpang-limpang tadi sambil bejiwang.

LittleCutieAngle: BeJiWangZ? AhAx. NaPa U beJiWanG toh?

Azizan: Adalerrr...

LittleCutieAngle: VaH.. ShaRe2 lerr.. WaWaWa

Azizan: Malu eh =S

LittleCutieAngle: VaH.. CeTa Sja. Me SeTia meNdaGar nIe.. AhaX

***
Maka setelah atu, si Azizan tanpa malu-malu babi, pun menceritakan kisah cinta dukanya ke arah si LittleCutieAngle.

Sebenarnya, si Azizan dan si LittleCutieAngle sudah kenal dalam dunia MSN selama setahun. Maka inda hairanlah, durang berani mengongsikan masalah peribadi masing-masing.

Sungguhpun sudah setahun durang kenal antara satu sama lain dalam MSN, durang inda pernah berjumpa secara berdepanan. Kadang-kadang si Azizan terbayang-bayang jua cemana usul rupa si LittleCutieAngle atu. Melalui display name yang digunakan, ada tiga kata adjektif yang bulih si Azizan pakai dalam membayangkan usul si LittleCutieAngle. "Little" mungkin menandakan si LittleCutieAngle atu seorang wanita yang bertubuh pendek, atau halus nya urang Brunei. Manakala "Cutie" mungkin berkmaksud si LittleCutieAngle atu seorang yang kiut-miut dan bukannya seorang yang biut. Dan akhir sekali, "Angle", atau yang lurusnya, "Angel" mungkin menyatakan wajah si LittleCutieAngle atu lawa macam bidadari.

Namun semua atu cuma nama saja. Alum tantu banar jua.

Setelah panjang lebar berbicara, akhirnya durang berdua pun memutuskan untuk menamatkan omong kosong mereka di MSN. Masing-masing pun sudah kalat mata. Oleh kerana terlalu malas, si Azizan membiarkan saja laptopnya atu terbuka dan kemudian terus merebahkan dirinya ke atas katil untuk melelapkan matanya yang sudah berat. Pada ketika atu, si Azizan masih belum lagi mandi dan menyalin pakaian kerjanya sungguhpun badannya masa atu berbau hangit mengalahkan bau kambing. Mungkin kerana terlalu lalah, ia inda sadar akan kehangitan yang sedang menyelubungi tubuhnya.

Sedang si Azizan hampir-hampir lena dibuai mimpi, tiba-tiba pintu biliknya kana katuk.

bersambung...

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More