Your Thoughts


Friday, August 21, 2009

MSN part 4

Tanpa meluahkan sebarang kata & mengucapkan babai, tiba-tiba si Azizan berdiri dari tempat duduknya dan pergi meninggalkan si Ji Golo & si Nurul. Tapi sebelum jauh ketinggalan, si Ji Golo sempat menguyung & menggenggam lengan si Azizan sambil memegang topi haji putihnya yang hampir-hampir terlucut dari kepala gundulnya.

"Bro mengapa ni tiba-tiba kan balik ani? Sakit parutmu kan beria kah? Indakan cematu,"tanya si Ji Golo yang kemusykilan sambil memperbetulkan topi hajinya yang senget.

"Cuba kau liat 45 degrees clockwise..."balas si Azizan sambil menundukkan kepalanya dengan suara yang inda bermood.

"Awuwah lawa jua pelayan indon atu ah. Tepakai kau kah?"

"Eh salah, bukan clockwise. 45 degrees anti-clockwise!"

Maka si Ji Golo pun memalingkan lagi mukanya berpandukan arah yang telah diberikan oleh si Azizan. Sekarang, barulah si Ji Golo faham akan perubahan mood mengajut si Azizan. Rupa-rupanya inda jauh dari tempat duduk durang, ada si Maria, ex-girlfriend si Azizan yang sedang beramas-mesra dengan seorang pria yang inda durang kenali.

"Ih, baru jua sehari putus. Ada laki-laki baru sudah? Kanchanggg,"ujar si Ji Golo.

Melihat si Maria yang sedang bermesra-mesraan dengan jejaka tersebut memanglah membuatkan si Azizan berasa sesak di hati. Balum jua batah break-up, ada tia sudah laki-laki baru. Membari mental jua tu. Kalau diikutkan perasaannya, ingin saja si Azizan menyumbat mulut si Maria atu dengan stokinnya yang belum bercuci selama tiga bulan. Biar ia merasa betapa masamnya stokinnya yang inda becuci atu. Tapi oleh kerana si Azizan masih lagi mampu menahan kesabarannya, maka dilupakannya saja niatnya atu.

"Bro, kalau kau kan balik, balik tah. Faham ku tu. Dont worry, aku belanja hari ani. Tapi mun inda cukup usinku, si Nurul tah belanja tu gayanya,"kata si Ji Golo, lalu menepuk bahu si Azizan.

"Thanks Ji,"balas si Azizan.

"Kalau ada apa-apa, call saja aku,"ujar si Ji Golo lagi sebelum si Azizan meninggalkan ia.

Kemudian si Azizan pun perlahan-lahan meninggalkan si Ji Golo dan berjalan menuju ke keretanya. Tiba-tiba hujan mulai turun dan membasahi tubuhnya. Sungguhpun hujan turun dengan lebat, ia teruskan saja perjalanannya menuju ke keretanya.

"Sudah tah aku gloomy. Cuaca ani gloomy tia jua,"rungut si Azizan sambil mendongak kepalanya ke atas sebelum masuk ke dalam keretanya.

Dengan pakaian yang masih basah-kuyup, si Azizan pun masuk ke dalam keretanya. Setelah duduk, pada mulanya, si Azizan hanya diam dan tenang-tenang sahaja seolah-olah sudah lupa akan peristiwa tadi. Tetapi entah inda semana-mana, umpama king-kong betina yang kan beranak, si Azizan tiba-tiba menjerit sekuat-kuat hatinya. Melepaskan geram sullllnya.

Sedangnya beteriak-teriak macam singa mengawan atu, tiba-tiba ada seseorang sedang mengetuk cermin pintu keretanya.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More