Your Thoughts


Monday, May 11, 2009

My Term Break Finale

Previously: Disaat Haji Kassim kan menimbak kepalaku, ia kana terajang ulih seorang Buajah yang muncul secara tiba-tiba. Sikit lagi ku mati bui. So, aku pun berterima kasih arah Buajah atu pasal ia menyelamatkan nyawaku yang inda bejual di kadai.

Rupa-rupanya buajah yang menyelamatkan aku atu ialah kaka kepada Buajah Timah. Namanya Buajah Marsyanda atau nama timang-timangannya: Alai Syanda. Ia atu betindak sebagai "Head of Bodyguard" kepada Buajah Timah lah jua. Handal jua buajah seorang ani. Walaupun umur macam separuh abad, tapi semangat macam Zhang Ziyi. Respect ku eh. Ani kalau Jackie Chan meliat, ia pun respect kali. Silap-silap, di bawanya pulang belakon kali. Imagine apa title movienya tu nanti. "Dont Mess With My Kain Sarong" featuring Jackie Chan & Buajah Marsyanda. Lawa, lawa. Syabasss.

Sambil membawa back-pack yang hampir-hampir tejatuh arah tangan Haji Kassim tadi, aku & si Veronica pun mengikut Buajah Marsyanda menuju ke bilik Buajah Timah. Yesss, lapas ku mengharungi bejuta-juta ancaman yang hampir-hampir membuatkan nyawaku becarai dari badan akhirnya sampai jua ke happy ending. Usulnya sampat tah ku kawin kali ni.

Lapas belinggang-linggang di sepanjang corridor hotel atu, akhirnya kami pun sampai ke bilik Buajah Timah. Basar jua biliknya ani. Bukan calang-calang usulnya Buajah Timah ani. Bini Pehin kali. Ataupun bini ketua kampung.

"Assalamualaikum babe-babe sekalian. Sorry eh, tepaksa ku minta advance delivery. Berabut pulang kamu ulihnya. Isuk pelakian kan membawa ke Las Vegas nyamu. Ada bisnes bagus punya,"tiba-tiba seorang Buajah yang memakai bath-robe pink muncul dari sebalah kanan kami. Macam Anita Sarawak jua usulnya.

"Hehehe dont worry Buajah Timah. Ada ni nah," jawab si Veronica.

"Bah alhamdulillah, pigang tia dulu. Oh by the way babe, balik-balik sudah ku cakap jangan panggil aku Buajah Timah. Macam inda biasa saja sama aku kadikau ani. Panggil saja kadiaku Timmy bah."

Si Veronica tekidum lapas mendangar kata-kata Buajah Timah sambil mengangguk-anggukkan kepalanya. Aku pun hampir-hampir tekidum mendangar. Sikit jua lagi lah ku tekantut. Baik jua dapat ku tahan.

"Eh, babe. Siapa handsome boy yang kau hirit ani?"tanya Buajah Timah sambil memigang bahuku lapas sadar akan kehadiranku disana.

"Ani partnerku baru. Namanya si Milzam,"balas si Veronica.

Sambil senyum-senyum kucing, aku pun membagi salam arah Buajah Timah dan menghulurkan kedua tanganku untuk menjarahi tangannya.

Lapas menjarahi tangannya, ia pun menyuruh aku sama si Veronica pigi ke bilik tamunya sementara ia menyediakan minuman sama makanan.

Inda lama lapas atu keluar tia Buajah Timah sambil membawa pinggan yang panuh dangan penyaram sama se-jag teh tarik. Eh, macam tau-tau saja kan favourite ku Buajah Timah ani. Aku pun apa lagi, tanpa rasa malu-malu babi pun membaham penyaram yang lama sudah inda masuk ke dalam parutku sepanjang ku di UK ani.

Sambil-sambil menikmati hidangan atu, aku pun mengemukakan soalan yang menjadi tanda tanya arahku semenjak cerita ani start. Sanak bah ku memikirkan nyamu.

"Bukan jua bah buajah. Apa kan sebenarnya barang dalam back-pack ani? Curious banar ku dari tadi,"aku bertanya.

"Ohhh barang dalam ani kah? Kau mau tau babe? Sebenarnya barang dalam ani................"

***
Sepanjang perjalanan balik ke Brunei Hall, aku masih sanak lapas tau identiti barang dalam back-pack atu. Adakah patut, urang sanggup betimbak-timbak, uyung-menguyung sama sipak-terajang berabut kan barang atu. Kalau dipikirkan balik-balik, membari kan ku kubit-kubit bah pipiku yang kiyut ani pasal telampau sasak. Kamu mau tau apa barangnya? Ok, aku recaplah conversationku sama Buajah Timah tadi.

Aku: Bukan jua bah buajah. Apa kan sebenarnya barang dalam back-pack ani? Curious banar ku dari tadi.

Buajah Timah: Ohhh barang dalam ani kah? Kau mau tau babe? Sebenarnya barang dalam ani................ belacan asli dari Brunei.

Aku: Hehehe cali jua kita ani eh. Bisai-bisai bah.

Buajah Timah: Astah babe. Kediaku serius ni. Belacan asli Brunei tu babe dalamnya!! Mari backpack atu. Aku mengeluarkan nah.

Aku: Ahhh.....? Apa eh...? Indakan pasal atu urang sanggup.. timbak-menimbak... uyung-menguyung... sampai aku kan mati ulihnya...

Buajah Timah: Babe, priceless bah tu belacan asli Brunei atu di UK ani. Yatah urang sanggup berabut atu!!

Syabasssss. Rupa-rupanya belacan asli dari Brunei atu yang hampir-hampir membuatkan aku mati. Pffft. Sasak ku eh. Arghhhh!!! Mun dadah, talur panyu, pil ecstasy, intan berlian atau kulit buaya dapat ku terima. Tapi belacan? Arghhhh!!!

The End

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More