Your Thoughts


Thursday, April 23, 2009

Once upon a time in Loughborough

Based on a true story. Tapi aku modify sikit, supaya inda boring haha.

Wednesday, 22/4/09

Setelah sejam shower di kamar mandi, akhirnya aku pun kelamuan dengan air panas yang membasahi tubuhku. Aying pun ku tutup, dan aku menyimbat tuala kuningku untuk mengelap sama mengaringkan badanku yang masih wet dan hot. Proses mengaringkan atu mengambil masa dalam 5-10 minit lah. So the total time ku spending time dalam kamar mandi labih kurang dalam 70 minit lah. Inda jua batah.

Hari atu adalah hari ke-enam aku stay di Lufbra. Mula-mula aku nada plan kan ke sini, tapi ulih kerana abangku ada "offer baik" di Lufbra, aku pun selajur ke sana, ignoring yang aku broke berabis masa atu. Kira last minute plan lah ni haha.

Sambil belinggang-linggang kangkung tanpa rasa bersalah (pasal luan lama di shower room), aku pun berjalan masuk ke dalam bilik abangku untuk besalin baju sama seluar.

"Milzam mobile mu vibrate tadi. Ada urang message kau kali,"ujar abangku yang duduk sambil mengatik-ngatik laptopnya sebaik saja aku masuk ke dalam biliknya.

So aku pun mengambil handphone ku yang ampai-ampai untuk meliat siapa yang me-message aku. Lahh si Dee rupanya. Aku pun membaca messagenya.

"Mil, drumah ko ni?mau ikut main rugby krg pkl 5?"sepertimana yang terpapar arah skrin handphone ku.

Untuk dipendekkan cerita, of courselah aku mau ikut. Siuk kali ah. Rugby yang kana mention ulih si Dee atu bukan pulang rugby yang hardcore atu. Ani yang kan kami main ani softcore version. Macam "touch rugby". Siapa-siapa yang inda tau atu, agatah check wikipedia. Malas ku kan explain.

Untuk dipindikkan cerita lagi sebanyak 25%, aku, abangku, si Dee dan beberapa warga-warga student Lufbra pun bemain game yang kami iski-iskikan atu. Kami bemain atu bukan di padang bula, tapi arah sebuah public park yang kana namakan Queen's Park. Aku inda pasti Queen mana yang own park atu pasal nada namanya kana ukir.

Didalam ke-iski-an kami bemain-main atu, terjadilah satu insiden yang inda disangka-sangka. Masa ku kan mengambil bula yang kana passing arahku, aku merasakan satu impak yang kuat datang dari sebalah kiriku. Aku pun tersungkur ke tanah dalam agony. Rupa-rupanya si Dee me-nackle aku dari sebalah kiriku. Gila kuat jua ia ani, atukan damit badannya. Yatah cemani tah usulku lapas kana tackle atu:



Teruk kan? Tapi jangan kamu pecaya the last paragraph yang di atas atu. Aku eksen sajatu supaya dramatik haha. Cerita yang sebenarnya cemani:

Tempat untuk score point berada satu meter dihadapanku. Tapi aku dihalang ulih si Apis yang menjaga aku macam bayang-bayang. Aku pun belari pantas untuk mengilak kedia. Lari punya lari sampai inda ada brake & akhirnya......

"PAPPPP!!!"mukaku belanggar sama recycle bin yang bodynya kana buat dari Aluminium. Lapas belanggar sama recycle bin atu aku pun tersungkur ke tanah. Tapi aku masih sadar. Alum K.O bui. Atukan kuat collision ku sama recycle bin atu.

Semua urang yang danganku bemain rugby tadi atu mengaga kediaku. Ada yang panic, ada yang ingau dan ada yang rileks. Paling ingau of course lah abangku.

Bahagian dahiku bedarah labat. Baik jua ada si Yamin yang mengambil Sports Science. Ia pun tau serba sedikit pasal injury. So ia tulunglah dengan apa yang semampunya. And nasib baik jua ada one of the pedestrians yang membawa first aid kit.

Untuk dibuntakkan cerita aku pun kana bawa ke hospital sambil kepalaku kana balut macam Rambo. Tunggu punya tunggu sampai sejam, barutah kana panggil ulih doktor. Syabas. Apparently injury ku inda berapa serious. Luka saja. Unbeliavable. Atukan kuat collision ku sama bin atu. Syukur alhamdulillah lah. Untuk prevent scarring, lukaku atu pun kana bagi paper stitching. So kirakan usulku cemanilah lapas bejumpa doktor atu:



So atutah ceritanya. Inda pulang berapa dramatik. Im just grateful that aku dapat luka saja eventhough the collision atu teruk berabis. Kalau kamu meliat the aftermath of my collision atu bah, kamu pun ijap kali. Kalah berijap cerita Shutter atu haha. Anyway, thank you to my brother, Dee, Yamin and the other LufBru-ians for helping me out and waiting for me patiently. Siuk eh main rugby sama kamu ah. Bah nanti lagi!! Haha inda jara =p

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More