Your Thoughts


Monday, April 13, 2009

My Term Break part 13

previously: Rupanya-rupanya aku kana panggil ulih receptionist pasal IC ku ampai-ampai di luar. Saspen. Baik jua inda gugur jantung ku. Sekali lapas atu si Veronica tiba-tiba muncul out of nowhere dan memanggil namaku.

Dengan perasaan yang penuh dukacita aku pun mengaga si Veronica untuk betanya bahapa ia muncul di Brunei Hall tarus-tarus atu. Rindu kan aku kali bah. Ia ani tah banar. Alum jua sampai sehari, rindu tia sudah.

"Bahapa kau balik kesini ani. Bukannya kau kan bejumpa aku isuk kan?"tanya ku sambil memain-mainkan dan menggulung-gulung rambut ku yang semakin panjang dan wavy.

"Urgent ni. Usulnya malam ani tah jua tepaksa kitani mengantar Backpack atu arah Buajah Timah,"balas si Veronica sambil menggaru keletiak kanannya. Bekutu kali ketiaknya ah.

"Mengapa malam ani? Kan tidur jua ku ni!"

"Isuk Buajah Timah kan belayar ke Las Vegas. Yatah tepaksa jua dihantar malam ani."

Ih steady jua Buajah Timah ani. Tua-tuanya ke Las Vegas. Aku yang muda ani pulang inda behajat kan ke sana. Cakah urang tuanya ih.

Di saat aku angan-angan atu, tiba-tiba aku kana tarik ulih si Veronica keluar dari Brunei Hall. Ih Si dayang ani, suka hati jua membawa aku keluar. Tanpa kerelaan hatiku lagi tu. Ani bulih dikirakan sebagai sexual abuse ni. Baik jua ia ani lawa. Mun bida... atu lain cerita lah.

Setelah ditarik keluar tanpa kerelaan hatiku, si Veronica pun menyuruh aku naik kerita Kijang pink nya. Sambil disaksikan ulih beberapa students Brunei yang bediri-dirian diluar Brunei Hall sambil besigup, aku masuk ke dalam kerita si Veronica dengan perasaan yang penuh kemaluan. Eh astah, salah tatabahasa ku ah. Sepatutnya aku taip "dengan perasaan yang malu". Mun cikgu Bahasa Melayu ku tau ni, abis kali dikubit-kubitnya kulit ku yang panuh dengan bulu-buluan halus ani.

Sambil menukup mukaku yang sudah pink macam pink panther pasal malu tahap maharaja, si Veronica pun mula menggarakkan keritanya. So start lah journey kami ke tempat kediaman Buajah Timah yang inda ku tau dimana. Inda ku sabar lagi kan bejumpa Buajah Timah eh. Akhirnya dapat jua ku tau apa isi sebenar backpack yang selama ani menjadi misteri dan tanda tanya arahku.

Antah inda semana-mana aku menoleh ke side-mirror dan notice ada dua buah kerita berwarna papal a.k.a ungu macam tail-gating kami.

"Veronica, cuba kau liat kerita papal di belakang ah. Macam mengikutkan kitani saja,"kataku sebaik saja sadar akan situasi yang meng-ingaukan hatiku atu.

"Lah durang ani lagi. Inda kan besanang. Bah, pasang tia tali keledar mu atu kancang-kancang. Inda batah lagi kau merasa kerita kijang speeding macam kerita formula 1. Kau baca saja apa-apa doa yang patut supaya kau inda mati in action,"jawap si Veronica dengan serius. Sebatah-batah ku sama ia ani, yatah expressionya yang paling serious ni.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More