Your Thoughts


Sunday, November 9, 2008

Nottingham

Balik saja ke rumah, tarus ku diving ke katil. Inda pulang tarus. Before atu, buka kasut, buka socks, tukar baju and tukar seluar dululah. Lapas atu pakai laptop sekajap. And then baru diving ke katil & tidur. Events yang ku sabutkan ani semuanya terjadi lapas the return journey from nottingham. Sebab atu inda berapa interesting. Saja-saja wah tu. Anitah yang dikatakan sebagai pembuka kata yang unique.

So yeah, kelmarin(8/11) ada Malaysian Notts games. Yatah aku kan membuat a little acount ni pasal event yesterday. Kami berambus dari kent pukul 2. Dua pagi ah bukan dua patang. Yatah on the way ke nottingham mana ku betidur. Inda comfortable bah tidur di coach atu. So memalui lah ku dalam coach & becerita-cerita sama si Ahmad. Sudah si Ahmad tidur, memalui tia ku balik. Sambil-sambil atu tekanang urang-urang yang tersayang di Brunei, aiseh! The journey took about 4 hours with a short break in between. And masa sampai ke nottingham barutah gumbira rasa di hati. Hilang segala derita yang ditanggung bah.

Masa ku turun, gila, panas eh di Nottingham ah. Tapi eksenku pulang tu. Sajuk kali ah. Sajuk dari canterbury. And of course sajuk dari Brunei haha. Disebalah coach kami, ada lagi sebuah coach parking. Sekali ku liat passengernya ada si Nad, si Afifah sama si Lifah. Eh dari Bath ni!! Bila durang tenampak aku, aku pun lambai lah. Naikku sekajap arah coach durang untuk menampakkan mua. Iski ku tarus eh meliat durang ah. Batah kali ah inda bejumpa haha.

Aku ke nottingham ani pasal aku ikut 5-a-side football tournament. Gila nada fit eh aku ah. Baru sekajap sudah tekapus-kapus. Baik jua si Ali mainkan aku dua games out of four ganya. But all in all, our kent team did well. Not bad lah although kami inda advance ke next stage. We won two and lost two. Kami kalah arah dua team yang mainannya handal gila baie. Lapas abis semua game, si Kam call aku. Rupanya ia ada disana. So finally I've met him after more than a month. And finally aku bejumpa his sweet girlfriend. Nice to meet you Mai =) hehe. Aku & si Kam becerita-cerita sekajap ganya, pasal I have a bus to catch. Kacau eh bas atu, mun inda batah kami becerita-cerita tu.

So, we (team Kent) rode the bus to reach portland (mula-mula pikirku poklen ni namanya haha. syabas!). Banyak banar urang disana. Mostly semuanya urang-urang Melayu lah. Macam shopping centre jua usulnya. Disana, aku tejumpa si Afifah, Nad & Lifah for the second time. Selain those three Bath girls, tejumpa jua ku si Yumnie, si Nass, si Zuraifah (ani baru ku kenal ni. Nice to meet you!!) and my cousin si Zirah, the four nottingham girls. Then si Haikal, the notts guy showed up. Siuk eh meliat balik mua durang ani. Lapas rasa rindu bah.

Since Im leaving at 6.30pm and masa atu masih pukul 4pm, I decided to visit si Zirah punya house. Si Haikal lah yang guide aku kesana. Yang syabasnya, mula-mula si Haikal salah rumah. Kal.. berapa lama sudah kau tinggal di Notts ani? Rumah kawan pun inda kau ingat? Hahaha. Jangan marah kal. Nad, Nass and Lifah were also there. Kami pun borak-borak lah kat sane. To Zirah and Zuraifah thanks ah for your hospitality. Lain kali lagi ku crash rumah kamu kalau ada masa. Atupun kalau kamu inda menghalau aku =p

By 5.30 aku pun berambus dari rumah durang pasal The Kent people have to gather at the sports centre at 6 before leaving. So aku pun bejalan kesana sambil ditemani oleh orang-orang Notts & urang-urang Bath yang menyayangi aku =p. Bila ku sampai, kelurusan The Kent people baru kan berinut ke coach yang parking hampir sana atu.

"Eh Mil, kau ani. Lupa kau sudah kan kami ah?!"tiba-tiba si Nawawi becakap arahku. Hahaha aku tau kau jeles Wie pasal aku hustlin' saja =p. So lapas atu mulih lah ku dari Nottingham. Before atu aku mengucapkan babai arah si Nad, Fifah, Lifah, Nass, Zirah, Zuraifah & Haikal. Siuk eh cerita-cerita semula sama kamu atu. Ani rindu tia ku semula arah kamu nah. And kam, kau jua. Sekajap ganya bah kitani becerita ah. Inda apalah, nanti lagi bejumpa. Its great to meet you guys back. Kalau lah masa ani bulih diberantikan, mau ku lagi hangout sama kamu batah-batah tu. Next time if bejumpa lagi, I hope to see more faces. Makin ramai makin siuk!! Damn, I really miss you guys. Urang-urang di Brunei pun aku rindu.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More