Your Thoughts


Tuesday, February 10, 2009

My Term Break part 6

Previously: Bini-bini Eropah yang ku sangkakan sudah mati kana timbak atu rupanya masih benyawa dan mampu belinggang-linggang apabila ia menunjukkan dirinya di rumah si Nawawi. Disana, aku mengemukakannya dengan beberapa soalan yang telah bemain-main di fikiranku especially apa sebenarnya barang yang kana simpan dalam back-pack atu.


Hatiku menjadi semakin kabak-kabak masa menunggu jawapan yang akan dibagi ulih si Veronica yang manisss atu. Antah berapakah pulse rate ku ni masa ani. Jangan-jangan 1000 beats per second kali. Gila, atu laju banar. Sambil hatiku kabak-kabak atu, macam-macam possibilities timbul di utakku.

Bulih jadi backpack ani mengandungi beberapa kutak pil-pil ecstasy, pil-pil menguruskan badan, pil-pil menguatkan tenaga zahir dan batin atau pil-pil melabatkan bulu ketiak. Kalau bukan pil-pil, bulih jadi dalam backpack ani mengandungi beberapa biji talur panyu yang kana seludup dari Kepulauan Si Bongkok. Inda mustahil jua dalam backpack ani ada badil-badilan yang selalu kana main ulih kanak-kanak di Brunei. Jangan-jangan durian kali. Tapi indakan durian, mun inda, keciuman tia baunya yang semerbak mewangi atu.

Antah berapa lama ku menunggu, alum jua si Veronica ani mengeluarkan suara. Angan-angan sambil menggaru-garu punggungya yang bulat atu tia pulang. Syabasss. Apakah yang diangan-diangankannya atu. Angan-angan bekawin sama anak raja kali.

"Bah, jadi? Bebulu gigi ku menunggu bah,"ujarku yang sanak pasal teluan batah menunggu.

"Awueh. Bukan lagi bebulu gigi. Ni dalam idung ah. Banyak tumbuh taie ulihnya bah pasal menunggu ah,"kata si Nawawi yang turut sasak menunggu batah-batah.

Mendangar rungut kami atu, si Veronica tiba-tiba sadar dari angan-angannya dan beranti menggaru punggungnya. Lalu ia pun berkata,"Eh, sori. Gatal punggungku tadi. Banar ni kamu mau tau ah. Tapi jangan kamu ketawa. Yang sebanarnya......"

Alum lagi sampat si Veronica abis becakap, tiba-tiba siren polis kedengaran dari jauh. Usulnya kejadian timbak-menimbak di kawasan rumahku tadi atu mungkin kana dangar ulih sebilangan urang. Yatah kana panggil pulis kali. Lapas mendangar bunyi siren atu, si Veronica tiba-tiba menarik tanganku dan membawa aku keluar dari bilik si Nawawi.

"Baik tah kitani meninggalkan Canterbury secepat mungkin,"kata si Veronica dengan raut wajah yang serius tapi masih manisss.

Masa atu aku inda tau apa kan ku buat. Inda ku mampu bepikir secara kritis bah. So aku pun menuruti saja kata-katanya. Lalu sambil menyimbat backpack yang ampai-ampai di lantai, aku dan si Veronica pun keluar dari rumah si Nawawi tanpa mengucapkan bye-bye arahnya.

"Ui, alum kau abis becakap eh. Apa sebenarnya barang dalam atu?!"teriak si Nawawi yang diri-diri dapan pintunya.

"Dalamnya ani sutung tutuk bah!!!"teriakku balik kepada si Nawawi sambil belusir di belakang si Veronica.

Setelah belusir beberapa minit akhirnya si Veronica membawa aku ke parking lot berhampiran Elliot College. Disana, ia pun beranti di dapan kerita Audi R8.

"Bah, masuk tah ke dalam kerita ku,"arah si Veronica. Gilaaa, steady jua keritanya ani. Lalu dengan iski-iskinya aku pun membuka pintu kerita R8-nya. Sakai banar aku ah. Tapi sekalinya inda mau dibuka, walaupun ku cuba balik-balik. Apa ni.

"Uy, bukan kerita R8 ani. Tu sebalahnya ah. Mana lah ku mampu membali kerita mahal-mahal cemani ani,"tagurnya bila meliat aku yang macam si palui membuka kerita kepunyaan siapakah. Anak raja punya kali.

Ceh, saspen eh. Pikirtah R8 ani keritanya tadi. Iski ku sudah tadi. Aku pun bejalan ke kerita disebalah R8 atu untuk meliat apakah jenis kerita yang dipakai ulih si Veronica ani. Lah... Kerita ani rupanya...


Maka bersambunglah lagi ceritaku....

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More