Your Thoughts


Wednesday, October 7, 2009

Antara Dua Darjat Part 3

Setelah lama berkawan dengan si Zaiton, hubungan kami bertambah intim dari hari ke hari. Aku dapat merasakan "chemistry" atu sudah ada diantara kami walaupun sesungguhnya aku inda pernah belajar chemistry. Maka ada satu hari atu, aku pun memberanikan diriku untuk meluahkan perasaan ku arahnya. Dan ternyata aku inda bertepuk sebelah tangan. Si Zaiton pun sebenarnya suka arahku. Ganya ia malu-malu babi kan berpadah arahku.

Barangkali pada hari atu, akutah orang yang paling gembira. Ingin saja aku berguling-guling di atas tanah untuk menunjukkan betapa gembiranya diriku. Inda disangka jejaka sepuluh sen macam aku ani kana sukai jua oleh cewek million ringgit macam si Zaiton.

Maka bermulalah kehidupanku yang baru. Kalau dulu aku seorang bujangan, sekarang ani aku sudah ada pasangan. Aku ingat sudah ku bergirlfriend ani makin banyak belanja. Tapi inda. Si Zaiton ani inda sama dengan bini-bini lain. Inda materialistik, walaupun ia atu anak orang kaya. Yang cemanitah bisai dijadikan calon isteri ni. Calon menantu bini pun bisai.

Setelah sekian lama menjadi pasangan kekasih, si Zaiton pun bercadang membawa aku berjumpa dengan orang tuanya. Pada mulanya aku menolak, pasal aku masih belum bersedia. Sekali menyamal tia pulang si Zaiton ani. Si manis ani tah banar. Maka akhirnya aku pun terpaksa bersetuju.

Hatiku berdebak-debuk seperti paku kana ketuk apabila tiba harinya untuk bersemuka dengan indung si Zaiton. Aku berharap segala-galanya akan berjalan dengan lancar meskipun hatiku berasa inda sedap seolah-olah sesuatu yang buruk akan berlaku.

Aku pun tiba di rumah si Zaiton dan disambut olehnya. Sebelum masuk berjumpa dengan indungnya, ia memastikan penampilanku di tahap yang memuaskan. Payah jua eh tedapat girlfriend yang ada indung orang kaya ani. Semua mesti di tahap yang berkualiti.

"Sorry sayang. My parents ani andang fussy sikit ni,"ujar si Zaiton sambil membelai pipiku dengan lembut.

Lapas atu ia pun menjemput aku masuk. Aku menjadi semakin nervous. Si Zaiton menarik tanganku dan membawa aku ke ruang tamu dimana kedua ibu bapanya sedang beristirehat.

"Mummy, daddy hiiii. Memperkenalkan ani boyfrenku. Si Sudin namanya,"kata si Zaiton memperkenalkan diriku dihadapan orang tuanya.

Ibu dan bapa si Zaiton pun memperamati diriku dari hujung kaki hingga ke hujung rambut.

bersambung...

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More