Your Thoughts


Tuesday, October 6, 2009

Antara Dua Darjat part 2

Setiap malam sebelum ku melelapkan mataku yang kuyu ani, aku senantiasa berharap supaya dapat berjumpa dengannya di alam mimpi. Malangnya harapanku atu selalu inda menjadi. Mimpi basah tia pulang selalunya.

Telah ditakdirkan satu hari atu, aku mendapat peluang keemasan untuk berjumpa dengannya. Tanpa disangka-sangka aku telah ditugaskan untuk menghantar barang ke tempat kediamannya. Alangkah riang dan gumbiranya di hatiku umpama ambuk mendapat pisang emas setelah mendapat tahu aku akan berpeluang untuk menatap si pujaan hatiku secara dekat. Mungkin anitah jodoh kali namanya.

Di sepanjang perjalananku ke rumahnya hatiku sentiasa berdebak-debuk seperti gendang beduk kana katuk. Sesungguhnya aku berasa nervous di tahap maksimum yang paling maksima.

Dan akhirnya aku pun sampai ke destinasi yang dituju. Seperti yang ku jangka, si pujaan hatiku sedang bersiar-siar di tamannya. Dari jauh sudah ku terpesona, apatah sudah hampir-hampir. Terpegun sampai kan pengsan ku dibuatnya. Baik jua aku ani nada penyakit pitam.

Aku pun memberanikan diriku menegur si pujaan hatiku atu meskipun sesungguhnya aku berasa malu-malu babi.

"Selamat pagi. Aku ani kan menghantar barang. Lurus kah ni alamatnya?"aku bertanya walaupun yang banarnya aku tau alamat atu memang lurus.

"Oh, selamat pagi. Mari, cuba ku liat,"balasnya sambil matanya meliat tepat ke mataku. Ayu, memang ayu. Terpesona ku dibuatnya. Girigitan ku meliat. Ditambah lagi dengan senyumannya yang boleh membuatkan hati-hati jejaka cair seperti cairnya aiskrim yang kana jamur.

Maka dari perbualan atu, untuk memendakkan cerita lah ah, kami pun mula berkawan. Nama si pujaan hati atu ialah Zaiton.

Bersambung...

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More