Your Thoughts


Friday, March 6, 2009

My Term Break Part 10

previously: Akhirnya aku pun sampai di London lapas 3 jam dalam kerita kijang si Veronica. Aku pun kana turunkan di Brunei Hall. Bila ku masuk ke dalam, namaku kana arik ulih beberapa urang bini-bini.

Dengan perasaan curious yang teramat sangat, aku pun menoleh kebelakang untuk meliat siapakah gerangannya bini-bini yang mengarik-ngarik namaku atu seolah-olah aku ani macam superstar yang durang idolised berabis.

Aku pun mengamati banar-banar seorang demi seorang bini-bini yang alum lagi beranti mengarik namaku atu. Apparently, seorang pun inda ku kenal. Siapa banar abisdia ani ah. Kalau cousins ku inda jua patut. Indakan cousins sendiri inda ku kenal. Tapi yang calinya, durang panggil-panggil namaku. Aku cuba mengingati lagi. Tapi mua durang yang manis-manis atu nada dalam database utakku. Jangan-jangan peminat-peminat blog ku kali ni. Yatah pasalnya durang tau namaku ani kali.

"Milll!!! Milll!!! Ke sini bah!! Batah ku inda bejumpa kau!!!"salah seorang daripada bini-bini atu beteriak ke arahku.

Batah ia inda bejumpa aku? Ai, sejak bila ku bejumpa ia ani. Jangan-jangan salah urang kali abisdurang ani eh. Tapi inda jua patut salah urang. Pasalnya durang panggil namaku "Mil". Baiklah, sanang saja caranya kalau kan tau the truth. Aga saja arah abisdurang.

Alum pun ku membuat langkah pertama, antah, from out of nowhere ada tia bini-bini belusir dari belakangku & mengaga arah bini-bini yang mengarik namaku tadi atu. Bini-bini ani belusir inda meliat kedapan. Mun telanggar aku tadi, siapa jua yang menangis tu karang? Siapanah yang menangis mun kamu tau? Kedia lah yang menangis. Indakan aku. Hilang tia ke-macho-an ku karang kalau kediaku yang menitiskan aying mata. Lapas ia menangis, siapa jua yang memujuk tu karang nah? Siapanah yang memujuk mun kamu tau? Aku lah. Atupun inda kamu tau kah.

"Milllll!!!!Millaahh, apa abar mu eh? Dari tadi ku mengarik kau, inda kau peduli ah,"ujar bini-bini yang mengarik namaku tadi atu.

Ceh, ku pikir tah "Mil" yang diarik-ariknya ani Milzam. Rupanya si Milah. Cubatah arik pakai nama "Milah" saja. Yatah membarinya aku keliru tu. Baik jua inda ku sampat mengaga arah bini-bini atu. Mun inda, malu seumur hidup tu. Syabasss.

Sementara si Milah becerita sama kawan-kawannya atu, aku pun mengaga receptionist untuk betanya samaada ada bilik kusung available untuk ku melalaikan mata. Malangnya malam atu, semua bilik panuh. Biasalah, time cuti kan. Ramai Bruneian students turun ke London. Yatah full atu. So jawapannya, tidur di surau tah ku ni. Sleeping bag lagi nada aku ani. Inda apalah, karang minta duvet saja ku. Mudahan tah ada duvet masih, mun inda, alamat tidur sambil kajar-kajar batis tah ku tu. Awu, walaupun tabal bulu kaki, masih jua kajar-kajar kesajukan bah.

Lapas atu, aku pun mengayau-ngayau round Brunei hall kan mencari urang-urang yang ku kenal. Gerenti ada yang ku kenal ni somewhere di Brunei hall ani. Impossible nada.

"Eh, mil? Bila kau sampai?" tiba-tiba ada urang menagurku. Aku pun menoleh ke arahnya.


Tepaksa disambung yo.....

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More