Your Thoughts


Thursday, October 9, 2008

Uni life

Si Ai request aku untuk update/share my life di Kent ani. So, Ai, yatah kan ku ceritakan ni. Ok... Where should I start...? Bah, aku start dari 1st malam raya di Kent lah. Brunei alum lagi raya tu masa atu hehe. That night kami kana invite untuk datang ke rumah family Brunei: Abang Mahri, Kaka May & anak-anak. Disana kami betakbir & makan. Ramai jualah urang Brunei datang masa atu. Macam di Brunei pulang rasanya hahaha.

First time inda beraya sama family, memang syahdu rasanya. Yatah ramai lah bini-bini betangisan malam atu. Apatah lagi bila mendangar takbir. Tambah syahdu tia lagi. Liat saja tah photos ku arah facebook atu. Semua gloomy bah.

Time raya atu masa first week of lecture tu. Yatah nada kerasahan raya bah usulnya haha. Masa ku menaip ani pun inda ku tau hari raya ke berapa sudah ni haha. So far lectures ku nada problem lah. Tapi aku struggling lah sedikit arah one of my modules namanya Visual communication. Assignmentnya pun challenging jua. Oh just to remind you guys, aku ambil Multimedia Technology and Design. Modules ku ani macam-macam. Ada maths, ada programming, ada art, ada media studies, ada website design, ada photography and etc. Yatah visual communication ani more to art and media studies. And aku nada background arah those two subjects. Tapi insya-allah bulih lah ku cope tu nanti. Misti optimist bah.

The other modules Ok lah. So far nada complain. Lectures nya pun so far alum ada yang membuatkan aku mengantuk hahaha. Apart from visual communication, aku belajar HTML, C++ and maths. Alhamdulillah aku inda struggling arah those modules.

Dari lecture ke lecture I need to walk. Inda jua jauh lah dari rumahku. Paling jauh pun macam dalam 10 minutes ganya. On Monday aku ada four hours of lectures. Tuesday ada 2 hours of lectures. Wednesday ada 3 hours. And on Thursday 1-2 hours. Friday aku nada lecture!! So kira aku free on Friday lah. Dapat jua ku sembahyang jumat.

Ok, enough about lectures. Apa lagi ah kan ku share ah... Oh, I wanna share experience ku masa minjam buku di library. Syabas lah ni haha. Aku atu minjam dua buku dari library wah. So aku ada tempoh one week lah untuk membalikkan semula buku atu. And then 3 days later, aku ada receive email dari my uni library. E-mail atu state that one of my books was overdued. Aku hairan kan, sekali ku check lah my issued books receipt... Rupanya yang sebuting atu 24 hours loan ganya!! Pikirku dua-dua buku one week loan!!Syabas!! Kana fine lah ku. "MURAH" lah fine nya ah. 25 Pounds!! GILA!! Tapi nda apalah... Jadi pengajaran untukku dan untuk kamu lah yang maybe alum pernah minjam buku di library haha. Yatah... Lain kali liat resit! Hahaha

Ok... What else.... Oh tadi ada Brunei-Malaysia Kent society punya gathering. I was nominated jadi webmaster. Aku seorang ganya nominated. Boring nada contender ah hahaha. Sorang-sorang malu-malu kan speak-up tadi. Hopefully nanti, ada lah contender. Mun nada challenger, automatically jadi webmaster tah ku tu. Mun ada, tepaksa tah ku prepare speech tu.

Apa lagi ah? Haha antah eh. Bah lain kali tah ku cerita lagi. Aku ani sebenarnya kan membuat assignment. Sekali last-last mengadap laptop jua haha. Syabas!!

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More