Your Thoughts


Monday, March 15, 2010

Rejuvenated

Fuh. Lapas sebulan blog ani berhabuk dan beruras, akhirnya berseri jua kembali Boredom Bin ani. Title untuk cerita terbaru ani namanya "Pria Terhebat". Pasal apa cerita ani? Bacalah sendiri. Apa gunanya kamu belajar ABC 123 masa kindergarten kalau inda mau membaca. Insya-Allah sambungannya ada tu nanti. Tunggu saja.

Sebulan aku menghilang atu bukannya apa. Sibuk dengan assignments. Hectic. Terutamanya, course 3d modelling ku. Every Wednesday ada 6 hours of 3d workshop. 3 hours pagi & 3 hours patang. 1 hour break in between. Makan ruti paun saja waktu break atu. Kadang-kadang ruti paun atu bebali di kadai, mun lupa membawa dari rumah.

So apatah yang ku buat untuk 3d modelling ku ani? Maybe kamu pernah liat screenshots yang pernah ku tunjukkan dalam blog ani, titlenya "Maya oh Maya". Atu baru 5% tu. Sudahnya 100% nanti, mesti macam scene dalam game Warcraft. Liat gambar di bawah.

No, gambar yang di atas atu bukan aku yang buat. For example saja. Jangan kamu saspens eh. Cematu lah karang tu usulnya end product keraja ku. Well, harap-harap lah. Aku ani baru jua belajar kan menggunakan. Masa ani progressku baru 40 %. Deadlinenya in 3 weeks. Dapat kah inda siap tu? Insya-Allah dapat. Tapi terpaksa kurangkan main FIFA ni. Kacau eh.

Before ku mengundur diri, maritah aku menunjukkan apa yang ku buat untuk 3d modelling ku ani. Inda pulang seberapa ni aku punya modelling ani. Buat yang terbaik saja.

Starting dari cube.


Sudah ku baca mantera semerah padi, jadi cemani tia. Magic.

Lapas ku jampi lagi banyak-banyak, jadi cemani tia.

buildings and props.

20% progress
30% progress. Lapas bagi proper lightings and shadows.



40% progress. Ada foggy effect.

And finally...
100% progress. hebat kan? haha I wish! Screenshot dari FF13 ni. Aku curi dari website orang.

Mengantuk ku eh. Bah, tunggu saja sambungan cerita "Pria Terhebat". Ada tu nanti.

1 comments:

sorry ganggu cana gunakan flash atu aku inda pandai macam buat movie ajarkan step by step on face book

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More